۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
دولت در سال آینده توجیهی برای گرانی کالاهای اساسی ندارد
عضو کمیسیون عمران در مجلس:

دولت در سال آینده توجیهی برای گرانی کالاهای اساسی ندارد

یوسفی، عضو کمیسیون عمران در مجلس با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده، گفت: دولت توجیهی برای گرانی کالاهای اساسی و داروها در سال آینده ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: مجلس یازدهم در ابتدای کار عهدی با مردم بست که عزت و اقتدار کشور را فریاد بزند، این مجلس به جای گرفتن عکس یادگاری و عکس سلفی با نماینده پارلمان اروپا با افتخار طرح اقدام راهبردی در برابر تحریم‌ها را مصوب کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: با این مصوبه دست دولت برای مذاکرات بین‌المللی و جلوگیری از زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که دو سال بدعهدی کرده و اقتصاد کشور را حدود ۷ سال معطل کردند که در پی آن قیمت مرغ و سیمان افزایش یافت، باز شده است.

وی با اشاره به تحریم دارویی که سلامت مردم را تحت تأثیر قرار داده است، اضافه کرد: از دولت می‌خواهیم یک صدای واحد از حاکمیت صادر شود و آن هم فرمایشات مقام معظم رهبری باشد؛ مذاکرات ما فقط به شرط برداشتن همه تحریم‌ها انجام می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت طی ۳ سال گذشته حدود ۵۱ میلیارد دلار به ازای توزیع ارز ۴۲۰۰ مصرف کرده است که این اعتبار نه به دست تولیدکننده و نه به دست مصرف‌کننده رسیده است چرا که سیمان به ۴۰ هزار تومان، میلگرد به ۱۴ هزار تومان رسیده و گرانی تخم‌مرغ و میوه‌جات نیز موجب کوچک شد سفره مردم شده است.

یوسفی تصریح کرد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ در سال آینده آخرین اتمام حجت مجلس با دولت است. دولت توجیهی برای گرانی کالاهای اساسی و داروها در سال آینده ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: باید به حوزه معیشت و پرداخت حقوق و دستمزد بازنشستگان و پرسنل شریف زندان‌ها که در شرایط کرونا از خودگذشتگی نشان دادند، توجه ویژه شود.

یوسفی ادامه داد: باید به فکر افرادی باشیم که حقوق آنها حدود ۲ میلیون است چرا که برخی که حقوق‌های ۴۰ میلیون و ۵۰ میلیونی دریافت می‌کنند، صدایشان به همه می‌رسد؛ مصوبات مجلس باید در این راستا باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده گفت: مسئولان محترم به تذکرات نمایندگان به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و کارگری توجه و عنایت بیشتری کنند.

کد خبر: ۷۵٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha