۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
افزایش ۳۰ هزار متر مربعی مساحت گلخانه های کرج
مدیر جهاد کشاورزی کرج خبر داد

افزایش ۳۰ هزار متر مربعی مساحت گلخانه های کرج

کرج- مدیر جهاد کشاورزی کرج از افزایش ۳۰ هزار متر مربعی مساحت گلخانه های شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کرج، اسماعیل صارمی گفت: در راستای حفظ کاربری کشاورزی و امنیت غذایی در سال ۹۹ تعداد هزار و ۶۵۶ مورد قلع و قمع بنا (به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰) و اجرای احکام جمعا در سطح دو میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۹۲ متر مربع داشته ایم.

صارمی به افتتاح هشت پروژه عمرانی و تولیدی در دهه مبارک فجر در شهرستان کرج اشاره کرد که شامل سه پروژه در حوزه فنی زیربنایی شامل فاز اول و دوم طرح انتقال آب کشاورزی محمدشهر، بهسازی نهر عمومی روستاهای ارنگه، جوراب و ابهرک، دو طرح توسعه گلخانه، یک پروژه در حوزه صنایع، دو پروژه در حوزه دام شامل تولید جنین منجمد و تصفیه خانه پساب شیردوش گاوداری است و جمعا با ۲۷۲ هزار و ۷۵۳ میلیون ریال اعتبار موجبات اشتغال زایی برای ۳۱۰ نفر را فراهم کرده اند.

وی با اشاره به کاهش منابع آب قابل استفاده و به دنبال آن افزایش زمینهای بایر و نیز تغییرات اقلیمی به عنوان تهدیدهای مضاعف برای منابع آب زیرزمینی، گفت: برای کمک در این زمینه و کاهش تهدیدات مربوطه در سال ۹۹ میزان ۲۳۸.۵ هکتار از اراضی شهرستان مجهز به سیستم های آبیاری تحت فشار شده اند.

افزایش ۳۰ هزار متر مربعی مساحت گلخانه ها
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج ضمن هشدار در خصوص آگاه سازی جمعی مردم نسبت به مخاطرات تولید غذا اظهار کرد: امسال ۳۰ هزار مترمربع بر مساحت گلخانه های شهرستان افزوده شد تا به طور میانگین در طول سال شاهد تولید ۵۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۰۰ گلدان و گل شاخه بریده، ۱۲۰ میلیون نشا و  هفت هزار و ۲۰۰ تن سبزی و صیفی باشیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ جهاد کشاورزی شهرستان کرج با معرفی ۲۹ بهره بردار توانست ۲۰ بهره بردار نمونه شهرستانی، هفت نمونه استانی و دو نمونه ملی داشته باشد که سندی بر برداشتن گامهای مهم در توسعه صنعت کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی نیز با معرفی و جذب حدود ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسعه مکانیزاسیون موفق به کسب رتبه اول جذب اعتبارات در استان البرز شده ایم که همه اینها به همت کارشناسان دلسوز و کشاورزان پیشرو شهرستان بوده است.

وی بهره برداری از یک پهباد کشاورزی که با کمک تسهیلات دولتی اقدام به خریداری آن شده بود را از دیگر اقدامات برای مبارزه با آفات و توسعه کشاورزی کرج عنوان کرد.

صارمی وجود اراضی مستعد کشاورزی، بهره برداران آگاه و با تجربه، موسسات تحقیقاتی متعدد در کرج را از مواردی عنوان کرد که این شهرستان را به قطب پژوهش کشاورزی کشور تبدیل کرده است.

کد خبر: ۷۵٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha