۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
ظرفیت تامین غذایی ۳۰۰ میلیون نفر با توان کشاورزی کشور وجود دارد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

ظرفیت تامین غذایی ۳۰۰ میلیون نفر با توان کشاورزی کشور وجود دارد

عباسی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: ظرفیت کشاورزی کشور به نحوی است که با بهره‌برداری صحیح توانایی تامین غذایی ۳۰۰ میلیون نفر را دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه کشور، گفت: سیاست‌هایی اقتصاد مقاومتی برخاسته از الگوی علمی و بومی کشور بوده و اگر در این سالها به درستی اجرا می شد می‌توانست مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و نسبت‌ به تکانه‌های بین‌المللی، کشور را واکسینه کند ولی متاسفانه سیاست‌های غلط اقتصادی دولت، وضع معیشتی مردم و بازارهای اقتصادی موجود از قبیل مسکن، خودرو، ارز و بورس را با نوسانات شدیدی روبرو کرده است.

وی نقش معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور با اختیارات کامل را مبهم دانست و افزود: آقای جهانگیری فعالیت‌های اجرائی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را از بدو شروع به کار تا کنون جهت تنویر افکار عمومی بیان کنند تا معلوم شود عامل شکست دولت در اجرای این سیاست‌ها کیست؟.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه ظرفیت کشاورزی کشور به گونه‌ای است که اگر درست بهره‌برداری شود توانایی تامین غذای ۳۰۰ میلیون نفر را دارد، اظهار کرد: شخصی که سالها سکاندار کشاورزی کشور بوده با بی‌توجهی به ظرفیت‌های کشاورزی کشور اعلام می‌کند ظرفیت کشاورزی ما برای ۳۵ میلیون نفر است؛ آیا واقعا نمی‌دانند که ما یک کشور چهار فصل داریم؟

عباسی، افزود: مساحت کشور ایران حدود ۴۰ برابر کشور هلند است و از ۱۳ اقلیم موجود ۱۱ اقلیم را در خود دارد با این وجود اما صادرات محصولات کشاورزی هلند ۲۰ برابر صادرات محصولات کشاورزی کشور ایران بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بخش کشاورزی ایران در بسیاری از بخش ها، در دنیا سرآمد است، تصریح کرد: تنها مشکل بخش کشاورزی فقدان نگاه مدیریتی  درست در این بخش برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها است، وجود این مشکل باعث تورم شدید در قیمت محصولات کشاورزی شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز خاطرنشان کرد: در بخش‌های کشاورزی و صنعتی در استان البرز ظرفیت‌های بی‌نظیری وجود دارد، این استان یکی از هسته‌های تولید محصولات ارگانیک کشاورزی و زراعی است.

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان البرز با صادرات درصد قابل توجهی سبزی، صیفی و میوه یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، افزود: از لحاظ توان علمی و وجود مراکز تحقیقاتی‌ و پژوهشی می‌توان استان را قطب علم و فناوری کشور قلمداد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: وجود حدود ۱۳ درصد از صنایع کشور در این استان البرز شامل صنایع غذایی، هایتک، دانش‌بنیان، هاب دارویی کشور، کریدور ارتباطی شمال به جنوب و غرب به مرکز و جنوب کشور و همچنین ظرفیت فوق‌العاده منطقه‌ ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام این امکان را برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

عباسی افزود: مقام معظم رهبری بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برونگرا بودن این نسخه شفابخش اقتصاد کشور را تبیین کردند و اشاره کردند دنیا فقط محدود به چند کشور خاص نیست.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز گفت: یکی از مشکلات منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز موضوع یارانه سوخت به پروازهای کارگو باری خارجی است که تلاش می کنیم تا این مساله برطرف شود، ظرفیت‌های فرودگاه پیام به گونه‌ای است که می‌تواند گذرگاه صادراتی کشور باشد و نقش تکمیلی را برای صنایع و کشاورزی استان ایفا کند.

کد خبر: ۷۵٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کارمند بدبخت مستاجر IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      0 0
      با این وضعیت مدیریت ناکارآمد و فاسد هیچوقت به توان تولید محصولات کشاورزی در حد ۳۰۰ملیون نخواهیم رسید فعلا به لطف دولت بی تدبیر تقریبا نصف مردم به وضعیت مردن رسیده اند