۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
۵ راهکار برای کاهش  اضطراب در هنگام معاملات
بازار بررسی می‌کند؛

۵ راهکار برای کاهش  اضطراب در هنگام معاملات

آیا تا به حال در مورد معاملات خود بیش از حد آگاه و مطمئن بوده‌اید که در عملکرد شما تأثیر منفی بگذارد؟ اگر جواب شما مثبت است به احتمال زیاد یک مورد ترس از محیط کاربری یا اضطراب عملکرد را تجربه کرده‌اید

بازار؛ گروه بورس: همانطور که قبلا گفته شد رفتار مالی به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای تحلیل بازار است بنابراین نوع رفتار سهامدار در قبال نوسان بازار می‌تواند آن را در سود دهی و کاهش میزان زیان کمک کند. در این گزارش بر اساس برآیند رفتار سهامداران با تجربه،  ۵ راهکار برای کاهش  اضطراب در هنگام معاملات را بررسی کردیم.

برای اینکه بتوانید به درستی این راهکارها را ارزیابی کنید این سوال را از خود بپرسید؛ آیا تا به حال در مورد معاملات خود بیش از حد آگاه و مطمئن بوده‌اید که در عملکرد شما تأثیر منفی بگذارد؟  
اگر جواب شما مثبت است به احتمال زیاد یک مورد ترس از محیط کاربری یا اضطراب عملکرد را تجربه کرده‌اید. اضطراب عملکرد معمولاً زمانی اتفاق می افتد که جزئیات تصمیمات خود را به دقت بررسی کرده باشید، تا حدی که هر اقدامی مورد انتقاد قرار گیرد.

این رفتار معمولاً تأثیرات مخربی بر عملکرد کلی دارد زیرا پافشاری برای رسیدن به یک هدف خاص می تواند روحیه تصمیم گیرانه فرد را کدر کند. معامله گران فارکس، دائماً برای کسب سود تحت فشار قرار می‌گیرند که گاهی اوقات از اهمیت پایبندی به استراتژی معاملاتی یا مدیریت سرمایه غافل می شوند.

در هنگام افزایش ریسک با ورود پله ای، به جای اینکه فاصله تارگت را دو یا سه برابر کنید، از استرس جلوگیری کنید. همچنین این کار می تواند به شما یادآور شود تنها چیزی که تغییر کرده است میزان ریسک کردن شما است و شما همچنان از همان تنظیمات و استراتژی قدیمی خود دستور گرفته‌اید

در ادامه چند نکته برآینده نظرات فعالین با تجربه بازار آمده است که می‌تواند شما در معاملات بهتر کمک کند.

 معامله کامل و بدون نقص را فراموش کنید، متداول‌ترین منبع اضطراب عملکرد، کمال گرایی است. معامله گرانی که در تلاش گرفتن بهترین نقاط ورود و خروج ممکن هستند، سود خود را از طریق بالا بردن حجم به حداکثر می رسانند و هرگز نمی‌خواهند معامله ای را از دست بدهند، در صورت عدم دستیابی به این اهداف، از خود ناامید می شوند.

به جای اینکه دنبال اکسیر معامله گری بگردید، به خود یادآوری کنید که وارد شدن به یک معامله سودآور مانعی ندارد ولی ممکن است بازار همیشه مطابق میل ما عمل نکند. ضرر کنترل شده یا سود کمتر از حد انتظار، پایان کار معامله گری شما نیست، بلکه لازمه ی تبدیل به بهتر شدن است.

 بر روی روند کار تمرکز کنید، نه سود؛ بی تفاوت بودن نسبت به تصمیمات بی نقص ممکن است برای برخی از افراد دشوار باشد زیرا این تفسیر را می توان فقدان جاه طلبی دانست. اگر این برای شما صادق است، بهتر است اهداف خود را بر اساس روند تعیین کنید و نه بر اساس سود. به عنوان مثال، شما می توانید برای پایبندی به استراتژی خود، کاهش ضرر و زیان خود یا سود کردن، به خودتان امتیاز دهید. در پایان هر روز یا هفته معاملاتی می توانید موارد بالا را بررسی کنید تا بتوانید برای اجرای مدیریت روش‌ها و فرایندها تمرکز کنید.

 هنگام افزایش ریسک، قدم های کوچک بردارید؛ افزایش ناگهانی حجم معامله می تواند اضطراب غیر لزوم ایجاد کند. این امر معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که به معاملات خود بیش ازحد اطمینان پیدا می‌کنید و تصمیم می‌گیرید پول بیشتری را بدون تعادل روانشناسی در بازار بگذارید. به عنوان مثال، خود را در جایگاه یک بازیکن فوتبال قرار دهید که در تساوی یک بازی حساس قصد دارد دقیقه ۹۰ یک پنالتی بزند. در این حالت فشار از دست دادن هزار برابر بیشتر از حد معمول است. جای تعجب نیست که معامله گران در همچنین حالتی با وجود آگاهی زیاد از میزان ریسک، در معرض اشتباهات بیشتری قرار می‌گیرند.

در هنگام افزایش ریسک با ورود پله ای، به جای اینکه فاصله تارگت را دو یا سه برابر کنید، از استرس جلوگیری کنید. همچنین این کار می تواند به شما یادآور شود تنها چیزی که تغییر کرده است میزان ریسک کردن شما است و شما همچنان از همان تنظیمات و استراتژی قدیمی خود دستور گرفته‌اید.

 زمانی که دنیای شما حول معاملات می چرخد   و بازار مطابق تحلیل شما پیش نمی رود، احتمالاً احساس فروپاشی خواهید کرد. این امر باعث می شود کسانی که بیشتر وقت و زندگی خود را برای معامله گری صرف می کنند، در معرض اضطراب عملکرد بیشتری قرار بگیرند

از صفحه مانیتور(چارت) فاصله بگیرید؛ اضطراب عملکرد در پرکاری هم خود را نشان می دهد. نباید تعجب آور باشد، زیرا خستگی و فشار روحی برای کسب درآمد گاهی تفکر منطقی ما را کور می کند. به جای اینکه به استراتژی خود پایبند باشیم، اجازه می دهیم احساسات مان بهترین نتیجه را از ما بگیرند.

زمانی که بیش از حد نیاز به جبران ضررهای خود داریم، ممکن است معاملاتی را پس از دیگری انجام دهیم، زمانی متوجه می‌شویم که پول زیادی از دست داده‌ایم! مشخص‌ترین راه حل این مشکل این است که هنگامی که حد ضرر معاملات خود را تنظیم کردید، از چارت فاصله بگیرید،  
به یاد داشته باشید که همیشه یک فردایی برای کسانی که امروز سرمایه خود را حفظ می کنند وجود دارد.   برای کسانی که این کار را نمی کنند و می‌خواهند حساب های معاملاتی خود را با گرفتن پوزیش های متوالی(اوور ترید) منفجر می کنند، تله ی بازار همیشه وجود دارد.

 برای خودتان سرگرمی ایجاد کنید؛  زمانی که دنیای شما حول معاملات می چرخد   و بازار مطابق تحلیل شما پیش نمی رود، احتمالاً احساس فروپاشی خواهید کرد. این امر باعث می شود کسانی که بیشتر وقت و زندگی خود را برای معامله گری صرف می کنند، در معرض اضطراب عملکرد بیشتری قرار بگیرند.

مثال "همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید" را در این مسئله هم بکار ببرید و با یک سرگرمی دلخواه یا ورزش‌هایی با آدرنالین بالا خودتان را مشغول کنید تا در معرض استرس غیرضروری قرار نگیرید. کاری انجام دهید که از انجام آن لذت می‌برید زیرا مواقعی که بازار بر خلاف شما است، حواس شما را پرت می‌کند. انتظارات واقع بینانه‌ای از رفتار بازار داشته باشید تا اهداف شما متحول شود.

کد خبر: ۷۵٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha