۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
صادرات مواد شوینده مشروط بر تامین نیاز داخل
عضو رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد

صادرات مواد شوینده مشروط بر تامین نیاز داخل

عباسپور، عضو رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صادرات مواد شوینده باید مشروط بر تامین نیاز داخل باشد، می‌گوید دولت با مدیریت و کنترل درست بازار از کمبود مواد شوینده در بازار و احتمال افزایش قیمت آن در شرایطی که میزان مصرف مردم بیشتر شده، جلوگیری کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره رفع ممنوعیت صادرات مواد شوینده و صابون، گفت: هرچند با توسعه صادرات، ارزآوری افزایش یافته و مشکلات ناشی از کمبود ارز در کشور تا حدودی حل خواهد شد اما به این نکته نیز باید توجه کرد که در وهله نخست بایستی به نیاز بازار داخل توجه شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که معمولا در اسفندماه و در آستانه نوروز، مصرف مواد شوینده افزایش می‌یابد، دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با توجه به این مهم، برای صادرات برنامه ریزی کنند تا کمبود مواد شوینده در بازار موجب گرانی نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که با توسعه صادرات، ارز بیشتری وارد کشور می‌شود و این موضوع بر نرخ ارز تاثیر داشته و منجر به کاهش بهای کالاها خواهد شد اما در شرایط کنونی که میزان تقاضا نسبت به ماه‌های گذشته به دلیل عید نوروز افزایش یافته، دولت باید برای تنظیم بازار تدابیر لازم را اتخاذ کرده، سپس به دنبال صادرات باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صادرات باید مشروط بر تامین نیاز داخل باشد، ادامه داد: دولت با مدیریت و کنترل درست بازار از کمبود مواد شوینده در بازار و احتمال افزایش قیمت آن در شرایطی که میزان مصرف مردم بیشتر شده، جلوگیری کند.

کد خبر: ۷۵٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha