۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
خودروهای تولید داخل ۱۳۹۵ مشمول معاینه فنی می‌شود

خودروهای تولید داخل ۱۳۹۵ مشمول معاینه فنی می‌شود

خودروهای تولید داخل در سال ۹۵، سال آینده مشمول معاینه فنی خواهد شد و بهتر است که هرچه سریع‌تر مالکان این خودروها نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

به گزارش بازار، حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان این مطلب گفت: از مالکان این خودروها درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر برای دریافت معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند و به روزهای پایانی سال و یا ایام ۱۵ روز ابتدایی فروردین ۱۴۰۰ موکول نکنند.

او ضمن اشاره به مراجعه یک میلیون و ۵۷۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران از ابتدای امسال گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است. در حال حاضر روزانه ۶ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند. همچنین وضعیت مراجعه در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا تمامی مراکز فاقد صف انتظار هستند.

به گفته مقدم؛ سامانه‌ای در سایت ستاد معاینه فنی به نام سامانه مدت انتظار پیش بینی شده است که شهروندان با مراجعه به آن می‌توانند از طول صف و مدت انتظار و همچنین موقعیت مکانی هر مرکز مطلع شوند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره فعالیت واحدهای سیار کنترل کنار جاده‌ای، بیان کرد: از ۱۱ آبان ۱۳۹۹ تاکنون، هزار و ۱۱۳ دستگاه خودرو ارزیابی شده که ۸۶ درصد دارای معاینه فنی و ۱۴ درصد فاقد معاینه فنی بوده است. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی همه خودروها، ۲۵ درصد در آزمون آلایندگی مردود شده است.
امسال در این طرح که با هدف پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس با تشدید آلودگی هوا در نیمه دوم سال انجام می‌شود، معاینه فنی ۱۹۱ دستگاه خودرو ابطال و جهت ۳۴۵ دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه صادر شده است.

او با بیان اینکه جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، مرکز معاینه فنی نیایش از دو هفته گذشته در روزهای جمعه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۴ فعال است، توضیح داد: مراجعه کنندگان می‌توانند تنها از طریق نوبت دهی اینترنتی در روز جمعه به این مرکز مراجعه کنند. این مرکز در روز جمعه پذیرش حضوری ندارد و مراجعه تنها از طریق نوبت دهی اینترنتی امکان پذیر است. علاوه بر این مرکز تعدادی از مراکز نظیر بیهقی و آبشناسان در روزهای جمعه فعال است که شهروندان می‌توانند جهت آگاهی از آخرین وضعیت فعالیت مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام اینکه شهروندان می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند، توضیح داد: این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من و سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در دسترس متقاضیان است.

شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، پیش از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند. همچنین در مدت زمان اداری می‌توانند در صورت هرگونه سئوال با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر: ۷۴٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha