۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
مشترکان ایلامی ۸۰۰ میلیارد ریال به اداره برق بدهکار هستند
مدیرعامل شرکت برق استان ایلام:

مشترکان ایلامی ۸۰۰ میلیارد ریال به اداره برق بدهکار هستند

ایلام- مدیرعامل شرکت برق استان ایلام از طلب ۸۰۰ میلیارد ریالی این شرکت نزد مشترکان خانگی، صنعت، سازمان ها و ادارات دولتی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی برق ایلام، هادی شیرخانی اظهار کرد: مشترکان بخش خانگی، صنعت، سازمان ها و ادارات دولتی ۸۰۰ میلیارد ریال به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند و وضعیت وصول مطالبات بدهی مشترکان برق در استان در شرایط نامطلوبی قرار دارد به شکلی که تعرفه حدود ۶۰ درصد از انرژی فروخته شده، وصول می‌شود.

وی با بیان اینکه  برنامه این شرکت برای وصول مطالبات، استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکار طرف قرارداد است که در ابتدا به صورت اخطار و در نهایت استفاده از ابزار قطع جریان برق مشترکان بدحساب، برخورد می‎شود، گفت: عمده ترین مشترکانی که در پرداخت به موقع صورتحساب کوتاهی می‌کنند، مشترکان تجاری و خانگی هستند.

شیرخانی با بیان اینکه از هم اکنون باید برای درست مصرف کردن برق در تابستان سال آینده برنامه ریزی شود تا مردم با کمبود مواجه نشوند، با اشاره  به موضوع برق امید و تشویق‌های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق با ارائه این الگو ، گفت: این طرح سال جاری به تصویب هیئت وزیران رسید و مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند و در واقع اصلاح الگوی مصرف خانگی با بهره‌گیری از سازوکارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی این طرح است.

وی گفت: برای هر دسته از مشترکان متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰ درصد تعرفه بهره مندی  در نظر گرفته شده و از از ابتدای آغاز این طرح تاکنون از مجموع ۳۸۸ هزار و ۸۱۴ صورتحساب صادر شده شهری و روستایی، ۸۷ هزار و ۶۹۵ قبض برق رایگان صادر شده و تا زمانی که این مشترکان همچنان در گروه کم مصرف باقی بمانند، شامل این تخفیف خواهند بود.

کد خبر: ۷۴٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha