۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
امکان تبدیل شرکت با مسولیت محدود به سهامی خاص
مدیر امور حقوقی اتاق تهران خبر داد

امکان تبدیل شرکت با مسولیت محدود به سهامی خاص

عبقری، مدیر امور حقوقی اتاق تهران گفت: پس از پیگیری‌های اتاق بازرگانی و موافقت رئیس قوه قضائیه، امکان تبدیل شرکت‌ها در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری فراهم شد و از این پس متقاضیان تبدیل شرکت با مسولیت محدود به سهامی خاص می‌توانند درخواست خود را روی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، خسرو عبقری، مدیر امور حقوقی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی تهران از امکان تبدیل شرکت‌های تجاری در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری خبر داد.

عبقری با اعلام این خبر، افزود: در حال حاضر امکان تبدیل شرکت‌های «با مسولیت محدود» به «سهامی خاص» در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها فراهم شده و این تغییر از سوی اداره ثبت شرکت‌ها قابل پذیرش است.

موضوع تبدیل شرکت‌های با مسولیت محدود به سهامی خاص که در قانون تجارت نیز مسکوت مانده بود، طی دست‌کم دو سال اخیر به طور جدی از سوی اتاق بازرگانی مورد مطالبه قرار گرفت و این موضوع در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران نیز مطرح شد.

به گفته مدیر امور حقوقی اتاق تهران، پیگری‌ها سرانجام منتج به صدور مصوبه‌ای از سوی معاون حقوقی ریاست‌جمهوری شد که امکان این تغییر و اصلاح را به صاحبان بنگاه‌ها می‌داد تا در صورت نیاز، با تبدیل نوع شرکت خود برخی محدودیت‌ها را از پیش‌پای ادامه فعالیت اقتصادی خود بردارند.

با این حال به گفته عبقری، عدم اجرای مصوبه معاون حقوقی ریاست جمهوری از سوی اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، پیگیری‌ها را به دفتر ریاست قوه قضائیه رساند و با تشکیل کارگروهی، این مصوبه و اجرای آن مورد بررسی بیشتر قرار گرفت. وی با بیان اینکه به درخواست رئیس اتاق تهران، نماینده اتاق بازرگانی نیز در جلسات این کارگروه مشارکت داشت و به دفاع از مصوبه معاون حقوقی ریاست‌جمهوری و ضرورت امکان تبدیل شرکت‌ها پرداخته شد.

به گفته وی، در این کارگروه سرانجام موضوع تبدیل شرکت‌های با مسولیت محدود به سهامی خاص مصوب و به امضای ریاست قوه قضائیه رسید و به این ترتیب، امکان تبدیل شرکت‌های تجاری فراهم شده و متقاضیان می‌توانند در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها تغییرات را اعمال کرده و درخواست‌های این بخش، از سوی اداره ثبت شرکت‌ها محل اقامت متقاضی قابل پذیرش است.

کد خبر: ۷۴٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha