۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
ساخت وسازها کاربری اراضی مازندران را تغییر داده است
استاندار مازندران:

ساخت وسازها کاربری اراضی مازندران را تغییر داده است

ساری- استاندار مازندران خواستار ساماندهی وضعیت ساخت و ساز در حاشیه شهرها و روستاهای استان شد و گفت: در حال حاضر به دلیل ساخت و سازهای بی رویه کاربری اراضی تغییر یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان بعدازظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی که در سالن استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید برای ساماندهی وضعیت ساخت و سازها در شهرها و روستاها برنامه ریزی شود، افزود: ساخت و سازها سبب شده که کاربری اراضی کشاورزی وزراعی تغییر یابد.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف مناطق حاشیه ای در استان روشن شود، گفت: باید وضعت موجود را برای بررسی و تصویب طرح های تفصیلی مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی و شرایط سخت ناشی از کرونا و تحریم ها یادآور شد: این مسائل سبب شده تا شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها و مناطق حاشیه ای باشیم.

استاندار مازندران بر لزوم تعیین تکلیف مناطق حاشیه ای و ساماندهی وضعیت ساخت وسازها در این محدوده ها شد و گفت: وضعیت لکه های حاشیه ای باید تعیین تکلیف ومدیریت شود.

محمدنظری مدیرکل راه وشهرسازی مازندران بازنگری در طرح های تفصیلی شهرها را از جمله نیازمندی ها بیان کرد و گفت: باید سند جامع و تفصیلی شهرها بررسی و تهیه شود.

وی توجه به معماری ایرانی و اسلامی و عدم استفاده از عرصه های جنگلی، باغی و زراعی را از جمله ضروریات برای ساماندهی وضعیت ساخت و سازها بیان کرد.

کد خبر: ۷۴٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha