۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
قیمت گوشت گوسفندی تحت تاثیر کاهش عرضه دام
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران مطرح کرد

قیمت گوشت گوسفندی تحت تاثیر کاهش عرضه دام

ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: تداوم بارندگی‌ها در غرب کشور، عرضه دام را بیش از روزهای گذشته کاهش داده است، لذا در هفته پیش رو باید منتظر افزایش قیمت گوشت قرمز در پی کاهش عرضه باشیم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه در هفته های اخیر شاهد کاهش عرضه دام توسط دامداران هستیم، اظهار کرد: امید به بهبود بازار گوشت قرمز در ایام منتهی به نوروز موجب شده دامداران نسبت به عرضه دام خود تعلل کنند.

ملکی ادامه داد: دامدارن روزهای سخت اقتصادی را در سال جاری پشت سر گذاشتند چراکه هزینه پرورش دام افزایش قابل توجهی داشت و همزمان با آن تقاضا به دلیل شیوع کرونا کاهش یافت.

وی با تاکید بر اینکه دامداران به دنبال جبران زیان هستند، افزود: دامداران به خیال اینکه نوروز این فرصت را در اختیار آنها قرار می دهد عرضه دام خود را کاهش داده اند.

ملکی با اشاره به بارندگی های اخیر در کشور از کاهش بیشتر دام به بازار خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر مسیرهایی که دام از غرب کشور از طریق آنها به بازار شهرهای بزرگ از جمله پایتخت عرضه می شد، بسته یا عبور از آنها به کندی انجام می شود.

ملکی افزود: به طور مثال گردن اسدآباد در غرب کشور که مسیر تامین دام پایتخت بود به دلیل بارش سنگین تقریبا مسدود شده است.

وی پیش بینی کرد که در هفته پیش رو شاهد افزایش بیشتر قیمت دام و در نتیجه گوشت قرمز باشیم.

ملکی قیمت عمده حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مراکز عرضه را ۱۱۵ تا ۱۱۸هزار تومان عنوان کرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهار کرد: متوسط قیمت هر کیلوگرم شقه بدونه دنبه برای مصرف کننده معمولا ۱۰ درصد بیشتر از قیمت عرضه عمده و بیش از ۱۳۰ هزار تومان است.

بر اساس این گزارش؛ ابتدای بهمن ماه قیمت هر کیلوگرم شقه بدونه دنبه گوسفندی برای مصرف کننده در حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بود، در نیمه ماه به حدود ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان و اکنون به بیش از ۱۳۰ هزار تومان رسیده است.

با نزدیک شدن به ایام نوروز مانند یک سنت نانوشته قیمت این کالا رو به افزایش می گذارد که نتیجه جو بازار نوروز و افزایش تقاضاست. امسال شرایط متفاوت است به دلیل کرونا، افزایش تقاضا که بر بازار تاثیرگذار است رخ نداده، اما دامداران زیان دیده از گرانی نهاده ها تصمیم گرفته اند به امید افزایش قیمت در روزهای پایان سال دام خود را کمتر عرضه کنند که خود موجب افزایش قیمت شده است.

به گفته فعالان بازار گوشت قرمز از چند روز پیش دلیل تازهای برای افزایش قیمت این کالا در بازار پیدا شده است. بارندگی در کشور به ویژه در غرب کشور موجب شده عرضه دام توسط دامداران به بازارهای شهرهای بزرگ از جمله پایتخت کاهش بیشتری داشته باشد.

کد خبر: ۷۴٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha