۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
 بانک‌ها در ارائه تسهیلات قانون را اجرا نمی‌کنند
سخنگوی فراکسیون حقوق‌دانان مجلس:

بانک‌ها در ارائه تسهیلات قانون را اجرا نمی‌کنند

اسحاقی، سخنگوی فراکسیون حقوق‌دانان مجلس، معضل ارائه تسهیلات بانکی برای نیازمندان واقعی را بر گردن اجرای نادرست قانون نهاد.

به گزارش بازار، سلمان اسحاقی در خصوص اینکه برخوردهای قانونی برای ما شفاف است، اظهار کرد: اگر به سمت بانکداری اسلامی برویم، شاید بتوانیم نیاز آن دسته از مردم که احتیاج مبرم به وام های آگهی شده را دارند، برطرف کنیم.

وی ادامه داد: چندی پیش بانک مرکزی اعلام کرد که مردم باید هشدار باشند و فریب این آگهی های وام را نخورند؛ بنده سوال دارم که آیا برای بانک مرکزی و دستگاه های امنیتی شفاف نیست که این آگهی ها از کجا تولید می شود؟

اسحاقی افزود: فرایند اخذ وام در کشور بگونه ای است که پیچیدگی های خاص و بازده زمانی طولانی دارد و آگهی های مذکور با فریب کاری به مشتریان اعلام می دارند که به سرعت می توانند به وام دست یابند.

وی گفت: یکی از راه هایی که می توان جلوی این آگهی ها را گرفت اینست که وام را به شخصی بدهیم که به آن نیازمند است؛ نه اینکه مردم در پیچیدگی های بانکی درگیر باشند.

اسحاقی، اظهار کرد: نباید گفت عقود اسلامی در بسته شدن قرارداد های بانکی و ارائه تسهیلات نقش دارد.

وی گفت: قریب ۲۰۰ ماده درباره عقود بانکی داریم و قانون دارای توانی هستند تا مشکل مردم را حل کند. ما بی قانون نیستیم بلکه بر مبنای قانون موجود می توانیم نیازمندان را صاحب تسهیلات کنیم.

اسحاقی افزود: امروز اگر کسی ادعا کند که قصد چندین واد مسکونی را دارند و چندین هزار میلیارد بخواهد، به راحتی به او تسهیلات می دهیم ولی اگر کسی اعلام کند کارخانه ای به سمت تعطیلی می رود، او را در چرخه استعلامات می چرخوانیم تا ورشکست شود.

کد خبر: ۷۴٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha