۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
سهم ۲ درصدی ایران از هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار واردات همسایگان/ بی توجهی دولت به فرصت های صادراتی
عضو کمیسیون برنامه بودجه و مجلس با بازار مطرح کرد:

سهم ۲ درصدی ایران از هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار واردات همسایگان/ بی توجهی دولت به فرصت های صادراتی

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: همسایگان ما هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار واردات دارند و متاسفانه سهم ما در این فرآیند - صادرات - کمتر از دو درصد است که این امر وحشتناک است و باید مدل نگاه های مان را تغییر دهیم.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات پیش روی صادرات و سنگ‌اندازی برخی از دستگاه‌ها در این زمینه گفت: در بحث صادرات دو مسئله جدی وجود دارد یک، اینکه نگاه ما در بحث صادرات کمتر به همسایگان و اطرافیانمان بوده و دوم اینکه برخی مشکلات در زمینه بروکراسی مانع کار شده است.

وی تصریح کرد: اخیرا یکی از کشورهای همسایه ایران فرآیند ۲۲۰۰ کالایی را که از ترکیه وارد می‌کرده، متوقف و از ایران درخواست کرده که جایگزین این کشور شود و ۲۲۰۰ کالای مورد احتیاج اش را فراهم کند لذا این موارد فرصت های استثنایی است که متاسفانه به آن توجه نشده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: این موضوع همانند موضوع کشور قطر است که در اختلافاتش با عربستان از ایران درخواست کالا داشت اما ما نتوانستیم به این درخواست پاسخ مناسبی بدهیم.

وی تصریح کرد: به واقع  همسایگان ما هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار واردات دارند و متاسفانه سهم ما در این فرآیند کمتر از دو درصد است که این امر وحشتناک است و باید مدل نگاه های مان را تغییر دهیم و کشورهای هدف را جور دیگری ملاحظه کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات در زمینه بروکراسی اداری و گمرک و بیان داشت: به هر حال نهادهای نظارتی وقتی به این قضیه ورود می‌کنند باید به گونه‌ای اقدام کنند که این ورود باعث ایجاد مشکلات بعدی نشود .

نجم آبادی تاکید کرد: در حال حاضر ما قوانینی در بحث صادرات داریم که این قوانین به خودی خود تبدیل به موانع صادرات در کشور شده است که باید به سرعت برطرف شوند.

کد خبر: ۷۴٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha