۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
بررسی تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

بررسی تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس

میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به ارسال برخی گزارش‌ها درباره دریافت حقوق‌های بالا به مجلس، برخی نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی شده‌اند که بعد از تصویب در کمیسیون برنامه، بودجه و همچنین صحن علنی، هیئتی برای انجام آن انتخاب خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، گفت: شرکت‌های دولتی بالاترین آمار دریافت حقوق‌ را دارند، موضوع حقوق‌های نجومی یکی از مشکلاتی است که در گذشته وجود داشته و نباید از آن غفلت کرد.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از دولت عمدتاً در شرکت‌های دولتی حقوق‌هایی برای مدیران و هیئت مدیره تصویب می‌شود که از آن به عنوان حقوق‌های نجومی نام برده شده و خارج از ضوابط است، تاکید کرد: با توجه به ارسال برخی گزارش‌ها درباره دریافت حقوق‌های بالا به مجلس، برخی نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی شده‌اند که بعد از تصویب در کمیسیون برنامه، بودجه و همچنین صحن علنی، هیئتی برای انجام آن انتخاب خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: مجموعه‌ای از نمایندگان به شکل میدانی، پرونده‌ها و فیش‌های حقوقی را بررسی می‌کنند و در نهایت گزارش نهایی به مجلس ارائه خواهد شد. براساس آمار بیشترین پرداخت حقوق‌ها در شرکت‌های دولتی است زیرا این افراد برای خودشان ضوابط مالی اختصاصی در نظر می‌گیرند و از ضوابط کلان دولتی تبعیت نمی‌کنند و باید احکام بودجه‌ای درباره این موضوع شفاف شود.

کد خبر: ۷۴٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha