۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
دلایل وجود معضل کولبری در کردستان مورد بررسی قرار می‌گیرد
جهانگیری:

دلایل وجود معضل کولبری در کردستان مورد بررسی قرار می‌گیرد

کردستان- معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه معضل پدیده کولبری در کردستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: نحوه جابه جایی کالا و وجود پدیده کولبری از مسائل درد آور در این استان است.

به گزارش خبرنگاربازار، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشاورزی کردستان در کشور سرآمد است، اظهار داشت: از دیگر ظرفیت های این استان داشتن مرز مشترک با کشور عراق است که زیرساخت های آن باید آماده شود.

وی با بیان اینکه نحوه جابه جایی کالا و وجود پدیده کولبری از مسائل درد آور در این استان است، اضافه کرد: دولت مصوبه‌ای برای ساماندهی کولبری ارائه کرده که اجرای آن منجر به ساماندهی وضعیت کنونی می‌شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: در این سفر گزارشی از روند اجرای این مصوبه را دریافت می‌کنم و دلایل وجود پدیده کولبری علی رغم وجود این مصوبه، مورد بحث و بررسی قرار داده می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه از دیگر ظرفیت‌های این استان مربوط به بخش گردشگری است، گفت: بعد از برطرف شدن بیماری کرونا و برگشت به حالت عادی بی‌شک کردستان با وجود داشتن طبیعت زیبا به یکی از مقاصد گردشگری مسافران تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه طرح های مهمی برای توسعه استان پیش بینی شده که از جمله آنها پتروشیمی بعثت  و لاستیک رازی است، افزود: در این سفر منابع مالی مورد نیاز این طرح ها توسط صندوق توسعه ملی و تعدادی از بانک های استان قطعی می شود.

امضای تفاهم نامه مربوط به طرح های پیشران توسعه استان شامل طرح پتروشیمی بعثت و شرکت گسترش تایر رازی در جلسه اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، مجتمع گلخانه ای صادق آباد، ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار و ۳۲۴ واحد مسکن مهر  به صورت ویدئو کنفرانس از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون اول رییس جمهور به کردستان است.

آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، افتتاح ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی، آغاز عملیات گاز رسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی و شرکت در نشست با نخبگان استان از دیگر برنامه های این سفر است.

کد خبر: ۷۴٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha