۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
امکان صادرات صنایع دستی با رفع تحریم‌ها
رئیس دفتر رئیس جمهور مطرح کرد

امکان صادرات صنایع دستی با رفع تحریم‌ها

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: به زودی با گشایش روابط ایران با سایر کشورها و رفع تحریم‌ها امکان صادرات بیشتر صنایع دستی فراهم می‌شود.

به گزارش بازار، محمود واعظی روز گذشته در بازدید از پنجمین جشنواره صنایع دستی که در موزه ملی در حال برگزاری است، گفت: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند سبب احیای هنرهای فراموش شده بسیاری از شهرها و روستاهای کشور شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: وزارت میراث فرهنگی برنامه‌های متعددی برای احیای هنرهای سنتی کشور داشته است.

او با بیان اینکه یکی از وظایف دولت احیا و حمایت از این هنرهای سنتی کشور است، گفت: هنرهای سنتی و صنایع دستی هر کشور به جغرافیای آن کشور محدود نمی‌شود و می‌تواند سمبل و نشانه‌ای از هنر و تاریخ آن کشور برای جوامع دیگر باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: امروزه تلاش شده هنرهای سنتی و صنایع دستی به نحوی تولید و ساخته شود که به نیازهای روزمره افراد پاسخگو باشد و امروز در این نمایشگاه شاهد این موضوع بودیم.

وی همچنین با اشاره به صنایع دستی نفیس حاضر در پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی گفت: کیفیت، ظرافت و زیبایی این محصولات به قدری است که قطعاً دیگر کشورها نیز خواهان این محصولات هستند.

واعظی افزود: صنایع دستی می‌تواند با سرمایه‌های بسیار کمتر از صنایع بزرگ ایجاد اشتغال کند و قطعاً فضای مجازی  می‌تواند به فروش آن کمک کند، همچنین دولت از صنعت صنایع دستی حمایت می‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به گشایش روابط ایران با دیگر کشورها و رفع تحریم‌هایی که به زودی برای کشور اتفاق می‌افتد، گفت: امیدواریم به زودی شاهد صادرات صنایع دستی کشور از طریق فضای مجازی باشیم.

کد خبر: ۷۴٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha