۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
آسیب به نقش پررنگ ایران در یک بازار ۵۰۰ میلیونی با تحریم ها و قوانین متعدد
رئیس خانه صنعت تهران انتقاد کرد؛

آسیب به نقش پررنگ ایران در یک بازار ۵۰۰ میلیونی با تحریم ها و قوانین متعدد

گرگان- مرتضوی، رئیس خانه صنعت تهران گفت: متاسفانه نقش پررنگ ایران در یک بازار با جمعیت ۵۰۰ میلیونی و به عنوان یکی از کشورهای بزرگ خاورمیانه به واسطه تحریم ها و قوانین خلق الساعه آسیب دیده است.

سید محمدرضا مرتضوی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: موضوع برگزاری ایونت در انحصار کشور چین نیست، یک علم محسوب می شود و در ایران وجود دارد که نیازمند بودجه است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: متاسفانه نقش پررنگ ایران در یک بازار ۵۰۰ میلیونی و به عنوان یکی از کشورهای بزرگ خاورمیانه به واسطه تحریم ها و قوانین خلق الساعه آسیب دیده است.

وی گفت: اکسپو تجربه خوبی بود که نقش موثری در باز کردن فضای اقتصادی با سایر کشور ها دارد و امیدواریم آخرین تجربه نباشد.

وی بیان کرد: بسیاری از شرکت ها گلایه داشتند که فضای کافی برای نشان دادن توانمندی های خود ندارند و این موضوع نشان‌دهنده پتانسیل و انرژی بالا در بخش خصوصی به ویژه صنعت غذایی ایران است.

مرتضوی تصریح کرد: ایران کشوری چهار فصل است و این قابلیت یک پتانسیل برای سبد غذایی محسوب می شود که مزه و طعم های مختلف را ایجاد کرده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: ارزهای چند نرخی و قوانین مختلف صادرات کشور را کند می کند و مادامی که بازارهای جهانی را مجذوب کالای ایرانی می کنیم متاسفانه اختلاف قیمت ارز و اتخاذ تصمیمات مختلف موجب سنگ اندازی در این مسیر می شود.

وی با تاکید به اینکه بخش خصوصی ارز ارزان قیمت نمی خواهد، گفت: این ارز مانعی برای فعالیت های تولیدی و توسعه ای است و همه صنایع به این مسئله اعتقاد دارند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: یکسال طول کشید تا یک میلیون تُن بازار آرد کشور عراق را به دست بیاوریم اما بلافاصله با ممنوعیت صادرات آرد به دلیل تفاوت قیمت گندم همه این بازار از دست رفت.

کد خبر: ۲۸۴٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha