۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
ارز ۴۲۰۰ تومانی به تدریج از بودجه کشور حذف می‌شود/ نیاز کشورهای همسایه به محصولات کشاورزی اردبیل
رئیس مجمع نمایندگان اردبیل:

ارز ۴۲۰۰ تومانی به تدریج از بودجه کشور حذف می‌شود/ نیاز کشورهای همسایه به محصولات کشاورزی اردبیل

اردبیل- بدری، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تصمیم مجلس بر این است تا ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به تدریج از بودجه کشور حذف و یکسان‌سازی را در اولویت قرار دهد.

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اکثر نمایندگان مجلس مخالف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی هستند که به نوعی رانت را در کشور گسترش داده و نارضایتی‌ها را بالا برده است.

وی تصمیم دولت را در بررسی نهایی بودجه سال آینده محدود کردن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با تقویت مقوله نظارت اعلام کرد و گفت: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا دولت برای هر واردات از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی استفاده کند بلکه در این زمینه مدیریت و نظارت دقیق انجام خواهد شد تا مایحتاج ضروری مردم از این طریق تأمین شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه در کشور مشکلات متعددی به ویژه در بخش واردات نهاده‌های دامی وجود دارد، تصریح کرد: اکثر نابسامانی‌های بازار مرغ و تخم مرغ ناشی از این رویه غلطی است که در سال‌های گذشته به چرخه اقتصادی کشور ضربه زده است.

بدری ضرورت تسهیل در صدور مجوزها را برای بخش کشاورزی یادآور شد و خاطر نشان کرد: بهتر است پنجره واحدی در حل مشکلات و نارسایی‌های کارآفرینان و صنعتگران بخش کشاورزی به وجود آید تا به صورت منسجم صدور مجوزها و همچنین اصلاح قوانین انجام شود تا یک سرمایه‌گذار بیش از این سردرگم نشود.

وی اضافه کرد: قابل قبول نیست که یک سرمایه‌گذار برای دریافت مجوزهای قانونی ماه‌های طولانی در بین ادارات سردرگم شود بلکه ضروری است تا با یک مکانیزم مشخص و قابل قبول صدور مجوزها در کمترین زمان انجام شود.

بدری به بازار بِکر روسیه در صدور محصولات کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: در سفر اخیر رئیس مجلس به کشور روسیه، ‌ مسئولان کشور روسیه به صراحت اعلام کردند که ما در تأمین نیازهای خود به محصولات کشاورزی ایران به ویژه استان‌های همسایه نظیر اردبیل نیازمندیم ولی باید این محصولات با استاندارد قابل قبول کشور روسیه تولید، بسته‌بندی و فرآوری شود تا امکان صادرات آن به وجود آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انحراف شکل گرفته در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در سال‌های اخیر بیان کرد: در حالی که این تسهیلات باید منجر به جهش و رونق تولید می‌شد، در بسیاری از حوزه‌ها جز بدهکار کردن کشاورزان نتیجه و خروجی نداشته و بهتر است در این زمینه نظارت‌ها تقویت شود.

وی تنظیم بازار محصولات کشاورزی را به عنوان یک ضرورت یادآور شد و اظهار کرد: مسئولان حوزه تأمین و نظارت بر بازار در ایام پایانی سال بهتر است بر عرضه محصولات کشاورزی به ویژه میوه کنترل داشته باشند تا بیش از این نارضایتی‌ها را شاهد نباشیم.

کد خبر: ۷۴٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha