۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
وزیر خزانه داری آمریکا: تعرفه‌ها بر کالاهای چینی برقرار می‌ماند
ادامه تقابل واشنگتن و پکن؛

وزیر خزانه داری آمریکا: تعرفه‌ها بر کالاهای چینی برقرار می‌ماند

یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: تعرفه‌های اعمال شده بر کالاهای چینی فعلا برقرار خواهد ماند.

به گزارش بازار، جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا گفت دولت بایدن در حال ارزیابی رویکرد خود در قبال چین است.

وی در گفتگو با شبکه سی ان بی سی افزود دولت آمریکا این فرصت را دارد که با متحدان خود، کار و برای اقدامات غیرمنصفانه چین چاره جویی کند.

یلن در پاسخ به این سوال که آیا اعمال تعرفه‌ها علیه چین موثر است گفت «این مساله را بررسی خواهیم کرد.» وی گفت انتظار دارد چین به تعهداتی که در زمینه تجاری داده است پایبند بماند.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت تعرفه‌های اعمال شده بر کالاهای چینی فعلا برقرار خواهد ماند و دولت آمریکا بررسی خواهد کرد چه راهی در این زمینه مناسب است.

گفتنی است؛ دولت جدید آمریکا در شرایطی مهار چین را در دستور کار قرار داده است که بر خلاف پیش بینی‌های قبلی که چین در سال ۲۰۳۰ میلادی از نظر اقتصادی به آمریکا می‌رسد، پیامدهای ویروس کرونا سبب شده است تا بر اساس ارزیابی‌های جدید چین تا سال ۲۰۲۸ علاوه بر رسیدن به اقتصاد آمریکا، از آن هم جلو بزند.

نتایج تحقیقات «مرکز مطالعات اقتصادی و تجاری» انگلیس (CEBR) که روزنامه گاردین منتشر کرد حاکی از آن است که چین به عنوان دومین اقتصاد قدرتمند جهان، تا سال ۲۰۲۸ و ۱۰ سال زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، از آمریکا که فعلا در جایگاه نخست قدرت اقتصادی جهان قرار دارد، پیشی بگیرد.

اخیرا یک مقام اتاق بازرگانی آمریکا، با بیان اینکه این نهاد خواهان بررسی ضربه تعرفه‌های دولت ترامپ به اقتصاد آمریکا و کشاورزان و تولیدکنندگان این کشور است؛ گفت تعرفه‌های اعمالی دولت ترامپ به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار علیه چین، موجب وارد شدن ضربه خسارت باری به تولیدکنندگان و کشاورزان آمریکا شد.
 

کد خبر: ۷۴٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha