۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
باتلاق بورس نباید در بازار ارزهای دیجیتال تکرار شود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

باتلاق بورس نباید در بازار ارزهای دیجیتال تکرار شود

تبریز- مدرس و مشاور بازارهای مالی با اشاره به استقبال مردم از بازار ارزهای دیجیتال گفت: باتلاق بورس نباید در بازار ارزهای دیجیتال تکرار شود چراکه این بازار ریسک بسیار بالایی دارد.

مرتضی مختاری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در این ماه های اخیر با ریزش بازار بورس شاهد انتقال پول ها از بورس ایران به بازار ارزهای دیجیتال هستیم که خیلی خطرناک بوده چراکه ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارند.

وی سپس ادامه داد: این روزها بازار ارزهای دیجیتال در وضعیتی مشابه مرداد ماه امسال بورس دارد، احتمال ریزش بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و باید مردم در این خصوص هوشیار باشند و حتما در این خصوص آموزش ببینند.

مختاری با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در جامعه برای سرمایه گذاری ضروری است، گفت: وقتی بازار بورس در اوایل امسال به صورت شارپی بالا می رفت بیشتر مردم برای کسب سود بیشتر و بدون داشتن آگاهی و سواد از این بازار، وارد بورس شدند و بعداز چند هفته ریزش سال ۹۹ اتفاق افتاد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در این هفته ها و روزهای اخیر نیز بازار ارزهای دیجیتال داغ شده و شاهد هجوم مردم به این بازارها هستیم درحای که ریسک سرمایه گذاری در این بازارها بالا بوده و احتمال صفر شدن سرمایه وجود دارد.

سرمایه گذاری مردم در صرافی های غیرمجاز
وی با اشاره به اینکه مردم در صرافی های غیرمجاز ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند، گفت: خرید این ارزهای دیجیتال خطرناک است. احتمال مسدود شدن پول در این صرافی ها نیز وجود دارد.

مختاری سپس افزود: آموزش نیاز ضروری این بازار است، مردم باید بدانند همیشه قرار نیست سود بکنند. قیمت همین ارزهای دیجیتال ممکن است در یک شب به اندازه چند ده درصد پایین و یا بالا رود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به موضوعات روان شناختی در بازارهای سرمایه گذاری افزود: باتلاق بورس نباید در بازار ارزهای دیجیتال تکرار شود و مردم باید در این خصوص هوشیار باشند.

کد خبر: ۷۴٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha