۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در همدان مشاهده نشده است
مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در همدان مشاهده نشده است

همدان - مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: در حال حاضر هیچگونه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش و مرغداری‌های استان همدان مشاهده نشده و همدان عاری از این بیماری است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان همدان، محمودرضا رسولی در نشستی با فرماندار همدان اظهارکرد: در فصلی از سال قرار داریم که معمولا شاهد مهاجرت پرندگان به کشورهای مختلف هستیم و احتمال بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۳۰ کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور وجود دارد، گفت: خوشبختانه به واسطه اقداماتی که دامپزشکی همدان با همکاری استانداری انجام داده در حال حاضر هیچگونه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش و مرغداری‌های سطح استان همدان مشاهده نشده است و بیش از ۳ سال است که استان همدان عاری از این بیماری بوده است.

رسولی در این دیدار ضمن اشاره به تعطیلی تمامی کشتارگاه های سنتی استان همدان گفت: خوشبختانه در حوزه های حفظ و حراست از سرمایه دامی و عرضه فرآورده‌های خام دامی، در استان همدان امنیت بهداشتی خوبی برقرار است و کشتارگاه های استان مجهز به سیستم پیش سرد بوده و به صورت صنعتی اداره می شوند و در حال حاضر پنج کشتارگاه صنعتی دام در استان همدان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ضمن قدردانی از حمایت های فرماندار همدان، دامپزشکی را مسئول سلامت، بهداشت و در یک جمله ضامن امنیت غذایی مردم با منشاء دامی دانست و افزود: در مسیر رسیدن به این هدف مطلوب باید همکاری ویژه ای در شهرستان ها و استان صورت گیرد.

کد خبر: ۷۴٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha