۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
استقرار دکل‌های اکتشاف نفت و گاز در شمال گلستان
نماینده گرگان و آق قلا در مجلس خبرداد؛

استقرار دکل‌های اکتشاف نفت و گاز در شمال گلستان

گرگان- سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس از استقرار دکل های اکتشاف نفت و گاز در شمال گلستان خبرداد و گفت: قرارداد اولیه این اکتشاف ۱۰ میلیون یورو است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار، از تلاش برای اکتشاف و استخراج نفت و گاز در گلستان خبرداد و اظهار کرد: وزارت نفت سراغ جایی می رود که مخازن را اکتشاف و استخراج کرده و میادین مشترک هم برای آن ها اهمیت زیادی دارند.

نماینده مردم و گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: الان در گلستان با توجه به این که مرز مشترک با ترکمنستان داریم و در آنجا استخراج و بهره برداری از گاز در حال انجام است، وزارت نفت دکل های استخراج نفت و گاز را به گلستان منتقل کرده است.

وی با تاکید بر این که اگر به منابع نفت و گاز برسیم قطعا گلستان آینده خوبی خواهد داشت، گفت: پیش بینی این است وقتی کشور همسایه نفت و بخصوص گاز را استخراج می کند، در گلستان هم این امکان وجود دارد.

سنگدوینی با یادآوری این که ایران در گذشته مشتری گاز ترکمنستان بود، تصریح کرد: از ترکمنستان با ظرفیت با ۵۰ میلیون مترمکعب از دو مرز کردکوی که خط انتقال بود و خط لوله از سمت خراسان گاز وارد می کردیم ولی به دلیل مشکلاتی که ایجاد شد فعلا از آنجا گاز نمی گیریم و تامین گاز شمال کشور مثل گیلان، مازندران، گلستان و بخشی از خراسان شمالی را از جنوب تامین می کنیم.

وی قرارداد اولیه این اکتشاف را ۱۰ میلیون یورو اعلام و اظهار کرد: این پروژه توسط خود متخصصان داخلی انجام می شود و در بخش اول این قرارداد احداث جاده، کمپ و محل استقرار چاه به مبلغ ۹ میلیارد تومان و بازه زمانی ۶ ماه در نظر گرفته شده است که دکل از بهمن ماه مستقر شده و در خواست کردیم دکل دوم هم هرچه سریعتر نصب شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا مدت زمان کل پروژه را ۲۸۰ روز اعلام کرد و گفت: این حفاری در عمق چهار هزار متری انجام می شود و چون خشکی هست شرایط سخت دریا را ندارد و اوضاع بهتری برای استخراج است.

وی درباره مشکلات قطع همکاری با ترکمنستان هم گفت: مشکل ما با ترکمنستان مربوط به اختلافات گازی است که شرکت نفت، کیفیت گاز را دلایل آن مطرح کرده اند.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: این اختلافات به دادگاه لاحه رفت و رای هم به نفع ترکمنستان صادر شد و علاوه بر قطع گاز منجر به قطع روابط تجاری و اقتصادی با این کشور شد.

کد خبر: ۷۴٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
      0 0
      سلام خدا قوت