۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
ساخت ربات زیر آبی توسط محققان اسپانیایی|جمع آوری اطلاعات از اعماق دریا
اینوویشن خبر داد:

ساخت ربات زیر آبی توسط محققان اسپانیایی|جمع آوری اطلاعات از اعماق دریا

ربات جدید در زیر آب اطلاعات گسترده ای درباره گونه های اعماق دریاها جمع آوری خواهد کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: محققان اسپانیایی رباتی جدید مخصوص زیر آب برای انجام تجزیه و تحلیل اطلاعات عمیق از گونه های جانوری اعماق دریاها ساخته اند. این داده ها به دانشمندان کمک می کند تا عوارضی را که بهره برداری انسان از گونه های جانوری زیر آب دارد، درک کنند.

یک مطالعه جدید که در مجله علوم رباتیک منتشر شده نشان می دهد استفاده ترکیبی از ایستگاه های استقبال صوتی ثابت و ربات های زیر آب برای مطالعه گونه های اعماق دریا، درک بهتر زیست محیطی آنها را فراهم می کند. این پیشرفت های فن آوری می تواند بهبود جمعیت گلها و جانوران زیر آب در اعماق دریا را بهبود بخشد.

این محققان ادعا می کنند که ربات های زیر آب به عنوان مکمل کامل ایستگاه های ثابت از آنجا که انعطاف پذیری بالایی دارند، می توانند سریع حرکت کنند و قادر به پوشش مناطق مطالعاتی بسیار بزرگتر هستند.

این فنآوری اجازه می دهد تا اطلاعات بیولوژیکی و اکولوژیکی در مورد الگوهای فعالیت موجودات دریایی اعماق دریا جمع آوری شود. این امر به نوبه خود اجازه می دهد که اقدامات بهبودی جمعیت این گونه ها، که بسیاری از آنها در نتیجه بهره برداری انسانی آسیب دیده اند، با سهولت انجام شود.

آزمایش این فناوری در مناطق ماهیگیری

از طریق نصب سنسورهای صوتی بر روی ۳۳ خرچنگ نروژ و استفاده از شبکه ای از ابزارهای رباتیک، انسان برای اولین بار توانست الگوهای حرکت گونه ها را در عمق ۴۰۰ متری ببیند

این کار آزمایشی شامل سه کمپین اقیانوس شناسی است که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ در یک منطقه آزمایشی در یکی از مناطق اصلی صید میگو در اسپانیا انجام شده است. این تیم آزمایشات اعتبار سنجی تکنولوژیکی را قبلاً در رصدخانه زیر آب اوبسیا انجام داده اند که توسط UPC اداره می شود.

این آزمایشات به محققان این امکان را داده است که تجزیه و تحلیل جامعی از روش های قرارگیری برچسب های صوتی و همگام سازی گیرنده های مختلف ، که برای یک مکان مناسب در موقعیت جغرافیایی ضروری است ، انجام دهند.

کد خبر: ۷۴٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha