۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
۸۸ درصد جاده های آذربایجان شرقی تحت پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی:

۸۸ درصد جاده های آذربایجان شرقی تحت پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم است

تبریز- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از افزایش ۳۸ درصدی پوشش اینترنت همراه در جاده های استان در سالجاری خبرداد و گفت: در زمان حاضر ۸۸ درصد جاده های استان تحت پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، محمد فرزاد اعلام کرد: در بهمن ماه سال ۱۳۹۸، حدود یک هزار و ۶۹۱ کیلومتر از جاده های استان تحت پوشش اینترنت همراه بود که این رقم با پیشرفت فناوری ها و اقبال عمومی مردم برای استفاده از اینترنت همراه، همچنین احداث سایت های جدید و ارتقای سایت های همراه موجود با افزایش یکهزار و ۲۹۱ کیلومتری، در بهمن سال جاری به ۲ هزار و ۹۸۲ کیلومتر رسید.

وی با اشاره به برنامه های اداره کل ارتباطات آذربایجان شرقی برای بهبود پوشش اینترنت همراه در نقاط شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: امروزه اینترنت همراه به یکی از ضرورت های جامعه تبدیل شده است و تاثیر و کاربرد تکنولوژی از جمله اینترنت و تلفن همراه در زندگی امروز و جذابیت آن برای کاربران افزایش یافته است.

فرزاد گفت: در این راستا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی تمام تلاش خود را برای رعایت عدالت ارتباطی به کار گرفته است تا همه روستاهای استان بتوانند از ارتباط تلفن و اینترنت همراه بهره مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی اعلام کرد: از مجموع سه هزار و ۳۸۳ کیلومتر جاده‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۹۸۲ کیلومتر تحت‌پوشش اینترنت نسل دوم، یک هزار و ۵۸۰ کیلومتر زیر پوشش اینترنت نسل سوم و ۸۶۰ کیلومتر تحت پوشش اینترنت نسل چهارم همراه اول قرار دارند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۹۱ کیلومتر از جاده های آذربایجان شرقی تحت پوشش اینترنت نسل دوم و ۲ هزار و ۲۴۴ کیلومتر زیر پوشش اینترنت نسل سوم و یک هزار و ۵۵۳ کیلومتر زیر پوشش اینترنت نسل چهارم ایرانسل قرار دارند.

کد خبر: ۷۴٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha