۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
افتتاح آزادراه آبیک به چرمشهر سوانح مسیر را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد
رئیس پلیس راهور:

افتتاح آزادراه آبیک به چرمشهر سوانح مسیر را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

قزوین- هادیانفر، رئیس پلیس راهور گفت: با افتتاح آزادراه آبیک به چرمشهر سوانح جاده‌ای این مسیر تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزادراه غدیر(آبیک به چرمشهر) در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: تامین ایمنی جاده ها با توسعه آزادراهها و بزرگراهها محقق می شود و در کنار رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می توان به کاهش سوانح کمک کرد.

رئیس پلیس راهور یادآور شد: سوانح جرحی هم برای ما زیانبار است و هزینه های سنگینی به کشور و خانواده ها تحمیل می کند و باید با رفع موانع حادثه خیز در جاده، ایمن سازی مسیرها، تولید کیفی خودرو و ترویج فرهنگ رانندگی از این سوانح کم کنیم.

کاهش فوتی‌ها در سوانح جاده ای
وی گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده آمار فوتی های ما در سوانح جاده ای از ۱۷ هزار فوتی در سال ۹۷ به کمتر از ۱۶ هزار فوتی رسیده ایم و سوانح جرحی نیز کاهش یافته و تعداد مجروحان نیز از سالانه ۳۶۵ هزار نفر به ۲۲۰ هزار مجروح رسیده که این میزان همچنان باید روند نزولی داشته باشد.

هادیانفر اظهار داشت: افتتاح آزاد راه آبیک به چرمشهر از طرح های ملی و مهمی است که می تواند به تسهیل در جابجایی مسافر و کالا در مسیر شمال و شمالغرب و شرق کشور کمک موثری کند و برای کسانی که قصد عبور از حاشیه تهران را بدون ورود به تهران و کرج دارند بار ترافیک را کمتر می کند.  

رئیس پلیس راهور بیان کرد: این آزاد راه ۱۶۰ کیلومتر مسافت دارد و با عبور از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران به چرمشهر ورامین و بزرگراه قم- گرمسار متصل می‌شود.

کاهش ۹۰ دقیقه ای زمان سفر با افتتاح آزادراه غدیر
وی افزود: با بهره برداری از این آزادراه، بار ترافیکی و عبور و مرور خودروهای سنگین از آزاد راه‌های استان‌های تهران، البرز و قزوین نیز به نحو چشمگیری کاهش می یابد و بر اساس نظر کارشناسان زمان طی مسیر برای خودروهای سواری تا ۹۰ دقیقه و خودروهای سنگین تا ۱۱۰ دقیقه کمتر می شود.

هادیانفر گفت: صرفه جویی ۷۰۰ میلیون لیتر سوخت بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل از دیگر مزایای راه اندازی این آزادراه است که در اهداف آن اعلام شده است.

رئیس پلیس راهور گفت: ایمنی جاده برای پلیس بسیار جدی است و پلیس وظیفه کنترل جاده را دارد امروز مقرر شد در خدمت وزیر راه و متخصصان و مهندسان وزارت راه و پیمانکار ضمن بازدید از مسیر اشکالات موجود مرتفع شود تا برای روز افتتاح آماده شود.

وی گفت: برای ایمنی مسیر باید نکات فنی و کارشناسی از جمله کنترل شبانه روزی، دید مطلوب  جاده در شب، شیب مناسب، توجه به ورودی و خروجی و سیستم ارتباطی لحاظ شود تا به کاهش سوانح منجر شود.

آزادراه آبیک به چرمشهر موسوم به آزادراه غدیر با ۱۶۰ کیلومتر مسافت به ارزش هفت هزار میلیارد تومان با قیمت روز از طرح های مهم ملی است که با افتتاح آن بار ترافیکی مسیر ترانزیتی غرب به شرق و جاده ابریشم کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۷۴٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha