۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
دو هفته پرقدرت برای نماد برکت | اما و اگرهای بازگشایی در این هفته معاملات
تابلو خوانی بورس؛

دو هفته پرقدرت برای نماد برکت | اما و اگرهای بازگشایی در این هفته معاملات

بررسی روند معاملات نماد برکت در طول دو هفته گذشته و میزان خروج و رود پول حقیقی شرکت نشان می‌دهد که شرکت دارویی برکت دو هفته پرقدرت و روبه رشدی را پشت سر گذاشته است.

بازار؛  گروه بورس: شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی خود در هفته ۰.۶۰درصد ریزش نسبت به روز قبل خود به پله ۱میلیون ۲۳۸ هزار واحد رسید اما شاخص کل هم زون با ۰.۲۱ درصد رشد بر روی عدد ۴۳۸هزار و ۹۵۷ واحد قرار گرفت. از ابتدای هفته جاری با توجه به اجرایی شدن دستور العمل تغییرات دامنه نوسان ما شاهد کاهش میزان ریزش شاخص کل بودیم که به گفته کارشناسان تغییر دامنه نوسان، بیش از آنکه قدرت خرید را افزایش دهد سبب کاهش قدرت فروش توسط حقوقی‌ها شده است.

روند معاملات در روز ۲۸ دی ماه با خرید ۱۳۳ نفر به ارزش ۱۶.۵ میلیارد تومان با حجم ۶میلیون سهم و نسبت صفر درصد حقوقی به حقیقی و هچنین فروش ۸۵ نفر با ارزش ۱۲.۲ میلیارد تومان با حجم ۴.۵ میلیون سهم با نسبت صفر درصد به پایان رسید.

نمادهای مهم بازار روز گذشته معاملات، برکت، شبریز، وپارس، وهنر، کزغال، سفارس، غنوش، فرآور بودند که بنا به درخواست مخاطبین به بررسی نماد برکت اعم از لحاظ تابلو خوانی و ورود و خروج پول حقیقی هوشمند پرداختیم.

بر اساس گزارش ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ میزان سود خالص شرکت نسبت به دوره مشابه سال ۹۸، ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است این در حالی است که درآمد عملیاتی این شرکت دارو سازی بیش از ۸۰۰درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. سود انباشته دوره‌ای این شرکت برای ۶ ماهه ابتدای سال ۲.۳۳۶.۵۹۱ میلیون ریال بوده که نسبت به ۶ ماهه سال گذشته رشد ۲۰۰ درصد داشته است.

روند معاملات نماد برکت
گروه دارویی برکت با نماد برکت با آخرین قیمت ۲۸۷۷۰  با میزان ۵.۹ درصد رشد و ارزش بازار ۱۶۵۴۲ میلیارد تومان و همچنین شناوری ۱۶۰۰.۸ میلیون سهم (۲۸ درصد) و ارزش شناوری ۴۳۴۸ میلیارد تومان در تابلوی بورس ثبت شده است.

جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی این نماد در آخرین به روز رسانی در محدوده مثبت به این شکل است: خرید حقیقی: ۳.۷ M سهم، سرانه خرید : ۱۱ میلیون تومان،  فروش حقیقی: ۱۵.۸ M سهم با  سرانه فروش: ۲۸ میلیون تومان و خرید حقوقی با ۱۲.۱ میلیون سهم.


روند معاملات تابلوی این سهم با  ارزش معاملات ۸۳ میلیارد تومان، حجم۲۹.۱ میلیون سهم،  حجم به میانگین ماه  ۰.۵ برابر، حجم به شناور  ۱.۸درصد  شناور، سرانه خرید ۱۶ میلیون تومان،  سرانه فروش  ۲۵ میلیون تومان،  نسبت سرانه خرید به فروش۰.۶، نسبت حقیقی به حقوقی ۶۶درصدو  خروج نقدینگی در این سهم ۵۵ میلیارد تومان بوده است.

معاملات بزرگ خرید حقیقی در دو هفته گذشته با  حجم ۴۸.۴ میلیون سهم، ارزش ۱۱۷.۸ میلیارد تومان که معادل ۰.۸درصد  کل شرکت و ۳ درصد  شناور می‌باشد. این معاملات در بخش فروش با  حجم ۱۳.۴ میلیون سهمبا  ارزش ۳۲.۸ میلیارد تومان که معادل ۰.۲درصد کل شرکت و ۰.۸درصد شناور است که برآینده معاملات بزرگ آن برای این دو هفته برابر با ۸۵ میلیارد تومان می‌باشد.

دو هفته پرقدرت برای نماد برکت
اما معاملات بزرگ حقوقی در طول دو هفته گذشته، در تاریخ‌ ۱۵ دی ماه به این شرح است، حدود ۲۴۲ نفر که هر کدام به ارزش ۱۱۳ میلیون تومان خرید کردند که جمعا ۲۷.۳ میلیارد تومان خرید حقوقی‌ها در معاملات بزرگ این دو هفته بوده است که حجم آن به ۱۲.۶ میلیون سهم با ۳درصد نسبت حقوقی به حقیقی می‌باشد این رد حالی است که تعداد ۱۴ نفر هر کدام به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان با حجم ۷۶۳ هزار سهم که جمعا به ۱.۶ میلیار تومان می‌رسد با نسبت حقیقی به حقوقی ۰درصد فروش انجام دادند.

 این معاملات در ۱۸ دی ماه با فروش ۲۸ نفر  که هرکدام ۱۳۲ میلیون تومان به جمعا به ارزش ۳.۷ میلیارد تومان با حجم ۱.۸ میلیون سهم و با نسبت حقیقی به حقوقی ۵۰درصد بوده در حالی که تنها ۱ نفر  به ارزش۹۰  میلیون  تومان با حجم ۴۳ هزار سهم از این سهم خرید کرده است.


در تاریخ ۱۹ دی ماه میزان خرید به ۳۴ نفر به ارزش ۵.۳ میلیارد تومان با حجم ۲.۴ میلیون سهم و نسبت حقیقی به حقوقی صفر درصد رسید که این اعداد به ترتیب برای ۲۰ دی ماه به ۶۹ نفر با ارزش ۷.۸ میلیارد تومان، ۳.۴ میلیون سهم و نسبت حقیقی به حقوقی صفر درصد بوده است.

اما در تاریخ ۲۱ دی ماه کمی از خرید حقوقی‌ها کاسته شد و تعداد این افراد به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرد که هر کدام تقریبا ۲۱۲ میلیون تومان که جمعا به ۲.۱ میلیارد تومان و حجم ۸۸۷ هزار سهم و نسبت حقوقی به حقیقی ۱۱ درصد در این سهم اقادام به خرید کردند، در بخش فروش هم تنها ۲ نفر با ارزش ۰.۷ میلیارد تومان با حجم ۳۱۰ هزار سهم و نسبت حقیقی به حقوقی صفر درصد بود.

در ادامه این روند ۲۵ دی ماه  خرید حقوقی این سهم به ۸۲ نفر با ارزش ۱۱.۷ میلیارد تومان با حجم ۴.۶ میلیون سهم و نسبت حقوقی به حقیقی ۴۲ درصد بود این اعداد برای بخش فروش به ترتیب ۲۸ نفر با ارزش ۲.۸ میلیارد تومان، ۱.۱ میلیون سهم و ۶درصد نسبت حقیقی به حقوقی است.

  ۲۶ دی ماه تعداد فروش حقوقی‌های بزرگ ۱۳ نفر بودند که هر کدام ۱۲۴ میلیون تومان فروش سهم داشتند که سر جمع ۱.۶ میلیارد تومان رسید. حجم فروش در این تاریخ ۶۵۳ هزار سهم با نسبت حقیقی به حقوقی ۲۸ درصد بود که برای ۲۷ دی ماه تعداد فروش به ۲۰ نفر با ارزش ۲.۳ میلیارد تومان و حجم ۸۸۵ هزار سهم با نسبت ۲۳ درصد حقیقی به حقوقی رسید در حالی که در این تاریخ ۳۳۰ نفر به ارزش ۳۷.۳ میلیارد تومان با حجم ۱۴.۲ میلیون سهم و نسبت ۱۲درصد حقوقی به حقیقی معامله شد.

روند معاملات در روز ۲۸ دی ماه با خرید ۱۳۳ نفر به ارزش ۱۶.۵ میلیارد تومان با حجم ۶میلیون سهم و نسبت صفر درصد حقوقی به حقیقی و هچنین فروش ۸۵ نفر با ارزش ۱۲.۲ میلیارد تومان با حجم ۴.۵ میلیون سهم با نسبت صفر درصد به پایان رسید.


که در مجموع کل میزان خرید در طی دو هفته گذشته با حجم ۴۴.۱ میلیون سهم ۱۰۸.۶ میلیارد تومان بوده و فروش با ۱۲.۴ میلیون سهم ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد. سهامداران می‌توانند بر اساس این اطلاعات و بررسی روند ورود و خروج پول هوشمند حقیقی به سهم آن را تحلیل و اقدام به خرید و فروش آن کنند.

از منظر تکنیکالی برکت به اولین مقاومت خود برخورده و انتظار می رود در معاملات این هفته حداقل یک روز منفی را تجربه کرده باشد که قطعا فرصت ورود به این نماد بورسی است.

کد خبر: ۷۴٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha