۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مغازه‌های کرمان از مرغ خالی شد؛ وقتی مرغداران سبد همسایه را پر می‌کنند
طی پنج روز اخیر؛

مغازه‌های کرمان از مرغ خالی شد؛ وقتی مرغداران سبد همسایه را پر می‌کنند

کرمان- طبق گفته مسئولان استان کرمان مرغ به اندازه کافی در کرمان تولید می‌شود اما مرغداران به جای عرضه در کرمان ترجیح می‌دهند مرغ‌ها را به استان‌های مجاور ارسال کنند.

بازار؛ گروه استان‌ها: قیمت مرغ هم اکنون در استان کرمان ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان است اما قیمت این کالا در استانهای مجاور به ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان می رسد.

به همین دلیل مرغداران به جای عرضه مرغ در بازار کرمان ترجیح می دهند مرغها را به بازار استانهای دیگر از جمله سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و حتی خراسان رضوی ارسال می کنند.

اخلال در بازار مرغ در استان کرمان
نتیجه این امر پنج روز اخلال در عرضه این کالا در استان کرمان است، صنف مرغ فروش نیز می گویند به دلیل عدم عرضه مرغ در بازار هر روز صبح دست خالی به مغازه های خود باز می گردند، عرضه مرغ منجمد نیز در کرمان شرایط مطلوبی ندارند.

احمد کرباسی صاحب یکی از مغازه های مرغ فروشی به خبرنگار بازار می گوید: پنج روز است مرغداران از کشتار خودداری می کنند و کشتار محدودی هم که انجام می شود به استانهای مجاور ارسال می شود.

وی گفت: مردم کرمان سرگردان شده اند و برای خرید یک مرغ باید همه مغازه های شهر را جستجو کنند که موجب نارضایتی مردم شده است.

مردم کرمان سرگردان شده اند و برای خرید یک مرغ باید همه مغازه های شهر را جستجو کنند که موجب نارضایتی مردم شده است

وی افزود: برخی از فروشگاه ها مرغهای با وزن کم با حداکثر یک کیلو و ۲۰۰ گرم وزن را که در حالت عادی مشتری نداشت می فروشند و مردم برای خرید همین مرغ ها نیز باید در صف منتظر باشند.

مرغداران در جستجوی سود بیشتر هستند
علیرضا قربانی یکی دیگر از فروشندگان مرغ در کرمان نیز  به خبرنگار بازار گفت: مشکل از سوی مرغداران است به جای اینکه نهاده هایی که برای مصرف مردم کرمان بین آنها توزیع شده است را در استان به فروش برسانند برای سود بیشتر به استانهای مجاور ارسال می کنند.

وی گفت: باعث تعجب است که چرا کسی با این رویه برخورد نمی کند مرغدار به جای ارسال به کشتارگاه، مرغ را به یزد می فرستد و کسی هم جلوی این تخلف را نمی گیرد.

وی ادامه داد: این اولین بار نیست که این تخلف روی می دهد و از مسئولان قضایی انتظار داریم با این مشکل برخورد کنند تا دیگر کسی چنین تخلفی انجام ندهد.

مسئولان پاسخگو باشند
وی گفت: در هفته قبل میزان عرضه کم شد و حالا کلا متوقف شده است و سوال این است مسئولان مربوطه کجا هستند و چه نوع نظارتی بر بازار دارند؟

محمد باقری ، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان در گفتگو با بازار اظهار کرد: میزان کشتاری که در کشتارگاه ها انجام می شود با میزان عرضه ای که در بازار وجود دارد خیلی تفاوت دارد.

میزان کشتاری که در کشتارگاهها انجام می شود با میزان عرضه ای که در بازار وجود دارد خیلی تفاوت دارد

وی افزود: جوجه ریزی به موقع انجام شده است و انتظار این بود مرغی که در استان تولید می شود در کرمان نیز توزیع شود که متاسفانه برخی از افراد از این اقدام خودداری کرده اند.

باقری گفت: تفاوت قیمت مرغ در کرمان با استان های مجاور دلیل این مشکل است.

معاون سازمان صمت استان کرمان نیز در گفتگو با بازار با تاکید بر اینکه بازرسی ها و نظارت بر بازار افزایش خواهد یافت و با متخلفان برخوردمی شود، گفت: برای کنترل وضعیت موجود هزار تن مرغ منجمد در استان کرمان توزیع می شود که مجوز کسب شده است.

سینا خسروی افزود: نیمی از این میزان مرغ طی دو روز آینده توزیع می شود و باقیمانده نیز در طول اسفند ماه توزیع می شود.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد از مرغ مورد نیاز از سایر استان ها وارد می شود، اختلاف قیمت موجب می شود مرغ ما صادر شود.

خسروی تاکید کرد با هماهنگی های انجام شده خروج مرغ از استان کرمان ممنوع شده است و در صورت مشاهده محموله توقیف می شود.

خروج مرغ از کرمان ممنوع شد
استاندار کرمان نیز با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه باید هر چه زودتر این مشکل را برطرف کنند در گفتگو با بازار ادامه داد: انتظار می رود طی روزهای آینده این مشکل رفع شود.

علی زینی وند ادامه داد: از مسئولان قضایی هم می خواهیم ورود جدی داشته باشند و با مسببانی که موجب کمبود کالا در استان می شود جدا برخورد کنند.

وی ادامه داد: باید ظرفیت تولید مرغ در استان کرمان را افزایش دهیم و در این زمینه حمایت لازم از بخش خصوصی انجام می شود.

وی نیز بر ممنوعیت خروج مرغ از استان کرمان تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی باید خروجی های استان را کنترل کنند و از خروج مرغ از استان جلوگیری کنند.

مردم کرمان این روزها در خیابانهای این شهر در جستجوی مرغ هستند این در حالیست که افزایش قیمت گوشت قرمز نیز این روزها به یکی از دردسرهای جدی مردم تبدیل شده است.

شهروندان کرمانی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار از دستگاه قضایی در استان کرمان خواستند با شناسایی مسببان اخلال در بازار و کمبود کالا برخورد و این افراد را به مردم معرفی کنند.

کد خبر: ۷۴٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha