۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
تغییر رئیس بازار بورس نقشی در بهبود شرایط ندارد؛ دولت مسئول معکوس شدن روند صعودی بورس
کارشناس بازار سرمایه:

تغییر رئیس بازار بورس نقشی در بهبود شرایط ندارد؛ دولت مسئول معکوس شدن روند صعودی بورس

لرستان- مروی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس برای کسانی که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند یک بازار حرفه‌ای است؛ به همین دلیل نمایندگان مجلس، رؤسای قوا و وزرا نباید با اظهارات غیرتخصصی خود، آن را دچار اختلال کنند.

علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: وضعیت بازار بورس مثل وضعیت اقتصاد کشور ما بلاتکلیف است و هنوز نمی‌توان روند مثبتی را برای آن پیش‌بینی کرد چون تغییرات اساسی که منجر به واکنش بازار شود را هنوز در بازار نمی‌بینیم.

وی افزود: مدیر و رئیس بازار بورس عوض شد اما اصل مسائل این حوزه هنوز پابرجاست؛ یک روز وضعیت بازار مثبت و روز دیگر منفی است و دائماً نوسان پیدا می‌کند که این نشان می‌دهد هنوز مشکل این بازار حل نشده است.

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در حال حاضر بازار بورس مانند فردی بیمار است که یک مسکن به آن داده‌اند تا وضعیتش را کنترل کنند اما هنوز درمانی برای آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نه وضعیت سهامداران حقیقی و حقوقی سر و سامان گرفته و نه عملکرد و شفافیتی که باید برای بازار وجود داشته باشد محقق شده است یعنی در واقع هیچ اتفاقی مثبتی برای این بازار نیفتاده است.

مروی تصریح کرد: تا زمانی که دولت، در این بازار دخیل است و بورس ما از تصمیم‌گیری‌های سیاسی متأثر می‌شود، این موضع به سامان نخواهد شد؛ وقتی می‌گوییم دولت در این بازار مداخله می‌کند، منظور ما فقط قوه مجریه نیست بلکه تمام حاکمیت را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: همه مسئولان و نمایندگان مجلس در مورد بازار بورس اظهار نظر می‌کنند و معلوم نیست بر چه اساسی این حرف‌ها را می‌زنند؛ تا زمانی که مسئولین در رده‌های مختلف، بدون تخصص و بدون جایگاه حقوقی مشخص اظهارنظر می‌کنند و حق دخالت در بازارهای مختلف را به خودشان می‌دهند، این بازار رنگ صعودی و رنگ آرامش را نمی‌بیند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس برای کسانی که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند یک بازار حرفه‌ای است و به همین دلیل، نمایندگان مجلس و رؤسای قوا و وزرا نباید نظر بدهند و آن را دستکاری کنند چون با این کار فقط تعادل بازار را بر هم می‌زنند.

کد خبر: ۷۴٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha