۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
۵۰ هکتار توسعه جنگل با بذر در زنجان انجام شد
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

۵۰ هکتار توسعه جنگل با بذر در زنجان انجام شد

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی زنجان گفت: از محل اعتبارات صیانت «ملی » ۵۰ هکتار توسعه جنگل با بذر و حدود ۲۰ هکتار توسعه جنگل با نهال در طرح های مدیریت منابع جنگلی بیدان چای و بادامستان در استان زنجان انجام گرفت.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان دارای بیش از ۷۳ هزار هکتار جنگل طبیعی است،گفت: گونه‌های غالب این جنگل‌ها شامل بنه، زالزالک، ارس و بلوط است.

وی بر لزوم توسعه جنگل کاری در استان زنجان تاکید کرد و گفت: جنگل های این استان جزو جنگل های حفاظتی می باشد که هر ساله بر اساس جذب اعتبارات، عملیات توسعه و غنی سازی در این جنگل ها انجام می شود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان از اتمام عملیات توسعه و غنی سازی جنگل های این استان خبر داد و گفت: در سال جاری نیز بر اساس اعتبارات جذب شده از صندوق توسعه ملی در منطقه طرح جنگلداری چند منظوره هزار رود شهرستان طارم حدود ۹۰ هکتار و منطقه جمال آباد هم ۱۴۰ هکتار از عرصه ها نهال کاری انجام گرفت.

آقاجانلو تاکید کرد: طی سالجاری از محل اعتبارات صیانت «ملی » نیز ۵۰ هکتار توسعه جنگل با بذر و حدود ۲۰ هکتار توسعه جنگل با نهال در طرح های مدیریت منابع جنگلی بیدان چای و بادامستان در استان زنجان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۱۰ میلیون تومان اعتبار به منظور توسعه جنگل با نهال در استان زنجان پیش بینی شده است،ابراز داشت: توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری به روش‌های مختلف انجام می‌شود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه مقوله فضای سبز از اهمیت زیادی برخوردار است،گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی برای امر توسعه برخورداری از فضای سبز است.

آقاجانلو با بیان اینکه شهرستان‌های ماهنشان و ابهر بیشترین سهم جنگل‌کاری در استان زنجان را دارد،تصریح کرد: در سال جاری توسعه جنگل ها در دستور کار جدی منابع طبیعی و آبخیزداری استان  بوده و اقدامات خوبی هم انجام شده است. 

کد خبر: ۷۴٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha