۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
تامین زیرساخت ها در شهرک های صنعتی ضعیف است| وزارت نیرو بودجه کافی ندارد
مدیرعامل شهرک های صنعتی اصفهان در گفتگو با بازار:

تامین زیرساخت ها در شهرک های صنعتی ضعیف است| وزارت نیرو بودجه کافی ندارد

بگی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، گفت: همکاری دستگاه‌های تامین‌ کننده زیرساخت ها در شهرک‌های صنعتی، بسیار ضعیف است و علت این موضوع، کسری بودجه وزارت نیرو است که در تامین پست‌های برق که هزینه بسیار بالایی دارد دچار کمبود هستند.

سجاد صفری؛ بازار: «محمدجواد بگی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که بازار صادراتی واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی استان اصفهان کدام کشورها هستند؟ اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، محصولات تولیدی خود را به دیگر کشورها صادر می ‌کنند که این روند با افزایش نرخ دلار در کشور افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: عمده محصولات صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان، محصولات فولادی، شیمیایی و غذایی هستند و علاوه بر این در بخش منسوجات، نیز صادرات مناسبی از استان، صورت می گیرد که مربوط به فرش ماشینی است.
این مقام مسوول، تصریح کرد: کشورهای همسایه، مقصد اصلی محصولات صادراتی استان اصفهان هستند که کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و امارات از جمله کشورهای هدف صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان هستند.
بگی افزود: عمده محصولات تولیدی در صنایع غذایی استان اصفهان به کشور روسیه صادر می ‌شود.

واحدهای تولیدی و صنعتی، نیازمند حمایت‌های همه جانبه در حذف قوانین و مقررات زائد هستند و ضرورت دارد که قوانین مقرر شده برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از واحدهای صنعتی بزرگ مجزا شود

واگذاری ها به میزان ۲ برابر افزایش داشته است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که در سال ۹۹ شرکت شهرک های صنعتی استان چه تعداد واحد به سرمایه گذاران جدید واگذار کرده است؟ به بازار، گفت: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ میزان واگذاری‌ها در سطح استان به میزان ۲ برابر افزایش داده است.

بگی اظهار داشت: در سالجاری، مراجعه برای سرمایه‌ گذاری در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نسبت به سال گذشته، به میزان ۲ برابر افزایش داشته است و رکورد ۴۰ ساله واگذاری‌ها در سطح استان و کشور شکسته شد و این موضوع نشان می‌ دهد تمایل سرمایه‌ گذاران برای سرمایه‌ گذاری، افزایش چشمگیری داشته است.

وی در ادامه، بیان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی، نیازمند حمایت‌های همه جانبه در حذف قوانین و مقررات زائد هستند و ضرورت دارد که قوانین مقرر شده برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از واحدهای صنعتی بزرگ مجزا شود.

بگی تاکید کرد: بنابراین، این نیاز احساس می‌ شود که واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط، نیازمند خدمات ویژه هستند.

وی افزود: همکاری دستگاه‌های تامین‌ کننده زیرساخت ها در شهرک‌های صنعتی، بسیار ضعیف است و علت این موضوع، کسری بودجه وزارت نیرو است که در تامین پست‌های برق که هزینه بسیار بالایی دارد دچار کمبود هستند.

این مقام مسوول، گفت: از سازمان مدیریت و برنامه و بودجه و کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، درخواست داریم تا حمایت‌های لازم از دستگاه‌های مربوطه داشته باشند تا هزینه بالایی به سرمایه‌ گذاران صنایع کوچک و متوسط تحمیل نشود.

واحدهایی که به ‌دلایل مختلف تعطیل شده بودند پس از دریافت تسهیلات و تحقق تامین سرمایه در گردش یا نوسازی ماشین آلات و تجهیزات یا از طریق روش‌های دیگر، راه‌ اندازی مجدد شدند

حمایت از واحدهای تولیدی با ارائه تسهلات 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که حمایت ها از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان در زمان شیوع بیماری کرونا چگونه بوده است؟ به بازار، گفت: حفظ واحدهای تولیدی و صنعتی فعال و مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان اصفهان و همچنین احیای واحدهای تولیدی غیر فعال از مهمترین برنامه های مورد نظر است.

بگی اظهار داشت: در راستای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد، مشکلات آنها شناسایی می شود و برای این مشکلات، اقدامات لازم انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، ناشی از مشکلات اقتصادی کشور و به تبع آن تحریم های ظالمانه آمریکا است و شیوع بیماری کرونا در کشور بر این مشکلات، افزوده است.

بگی تاکید کرد: هر چند که واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند ولی به منظور تحقق جهش تولید، بایستی با حمایت های ویژه از بخش های صنعتی و تولیدی، به رشد اقتصادی استان اصفهان و کشور کمک شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، افزود: حمایت‌های انجام گرفته از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به روش‌های مختلف مانند ارائه بسته‌های حمایتی و تسهیلات به صنایع از طریق سامانه بهین ‌یاب و بررسی و پیگیری مشکلات آنها در کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صورت گرفته است.

بگی بیان کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی احیا شده در سالجاری از طریق دریافت تسهیلات با ثبت‌ نام در این سامانه مورد حمایت قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: مشکلات برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و پیگیری شده است و واحدهایی که به ‌دلایل مختلف تعطیل شده بودند؛ پس از دریافت تسهیلات و تحقق تامین سرمایه در گردش یا نوسازی ماشین آلات و تجهیزات یا از طریق روش‌های دیگر، راه‌ اندازی مجدد شدند.

بگی در پایان، بیان کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی که تعطیل شده بودند با مشکلاتی مالیاتی و بیمه ای روبرو بودند که از طریق کارگروه رفع موانع تولید مشکلات آنها مورد پیگیری قرار گرفت و برطرف شد و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

کد خبر: ۷۴٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha