۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
همراهی وزارت نیرو با برنامه های خراسان جنوبی برای صادرات برق به افغانستان
استاندار خراسان جنوبی خواستار شد؛

همراهی وزارت نیرو با برنامه های خراسان جنوبی برای صادرات برق به افغانستان

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی، همراهی وزارت نیرو با برنامه های استان در راستای صادرات برق به افغانستان را خواستار شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با  بیان این مطالبه استان در دیدار بختیار معاون وزیر در امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو، مرز را یکی از فرصت‌های بسیار مطلوب خراسان‌جنوبی برشمرد.

وی با تأکید بر این که ماهیرود از مرزهای فعال کشور، طی یک سال گذشته بوده، تصریح نمود: به جهت مرز مشترک گسترده با کشور افغانستان، تمایل به فعال شدن دیگر مرزهای استان داریم.

استاندار خراسان جنوبی از پیگیری های صورت گرفته در راستای بازگشایی مرز یزدان گفت و اظهار داشت: افغانستان در بازگشایی مرزها به دنبال منافعی است.

ملانوری متذکر شد: یکی از این منافع، تأمین برق است که چنانچه ما بتوانیم شرایط را برای صادرات برق به این کشور مهیا کنیم، گامی در راستای بازگشایی مرز یزدان برداشته ایم.

وی، خراسان جنوبی را استانی پهناور خواند که خدمات دادن به جمعیت پراکنده آن، پرهزینه است.

استاندار خراسان جنوبی به تشریح اقدامات انجام شده در زمینه توزیع خدمات در استان پرداخت و گفت: با وجود همه کارهای خوبی که صورت گرفته، هنوز در برخی مناطق با مشکلاتی مواجهیم که باید برای رفع آنها برنامه ریزی کنیم.

ملانوری با اشاره به زمستان بدون باران امسال متذکر شد: تأمین تانکر برای آبرسانی سیار و احداث مخزن در برخی مناطق از جمله نیازهایی است که باید تا قبل از فصل گرما رفع گردد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید در این زمینه به استان کمک کند تا در فصل گرم سال با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

معاون وزیر نیرو بعد از استماع صحبت های استاندار، آب را از اولویت های خراسان جنوبی برشمرد که باید به نحو احسن تأمین شود.

محسن بختیار از اجرای طرح فاضلاب به عنوان راهکاری برای تأمین آب  جایگزین یاد کرد و گفت: خراسان جنوبی از استان های پیشرو در این زمینه است و نخستین وام بانک توسعه اکو برای اجرای تصفیه خانه فاضلاب به این منطقه اختصاص یافت.

وی، موضوع تأمین آب حوزه روستایی را از دیگر برنامه‌های اولویت دار وزارتخانه خواند و گفت: از سازمان برنامه و بودجه کشور مجوز های لازم را گرفته ایم تا بتوانیم از ماده ۵۶ برای تأمین ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه آب روستایی استفاده کنیم.

معاون وزیر نیرو به ذخایر ذغالسنگ خراسان جنوبی اشاره کرد و تصریح نمود: اولین نیروگاه ذغالسنگ کشور در این منطقه در حال اجراست.

بختیار به مجوزهای مأخوذه برای سرمایه گذاری در افغانستان گفت و اظهار داشت: آمادگی لازم برای تقویت خطوط و صادرات برق به افغانستان را داریم.

کد خبر: ۷۴٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha