۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
 بازار آهن با رکود روبه رو شده است

بازار آهن با رکود روبه رو شده است

رستگار، به عنوان رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه گرانی مسکن رکود بازار فروش آهن را تشدید کرده است، گفت: به سبب کاهش ساخت وساز قیمت مسکن نیز افزایش چشم گیری داشته و به همین دلیل با توجه به کاهش قدرت خرید مردم بازار آهن نیز با رکود روبه رو شده است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در چند هفته اخیر بازارآهن و فولاد دچار نوسانات قیمتی زیادی بوده است و نبود تقاضا در این بازارها سبب نابسامانی قیمتی شده است در این رابطه رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با تاکید بر اینکه قیمت گذاری در بازار آهن گرفتار بی نظمی است بیان کرد : نمی دانیم براساس کدام استدلال و یا شیوه نامه قیمت در بازار یک مرتبه افزایش پیدا می‌کند.

آنچنان که در طول چند هفته اخیر شاهد تلاطمات قیمتی در بازار آهن به دلایل مختلفی بودیم که در برخی از روزها با سیگنال های کاهشی نرخ دلار این بازار با ثبات قیمتی همراه بود ولی با افزایش نرخ دلار با موج گرانی قیمت انواع آهن آلات در این بازار رو به رو بودیم. که همین موضوع سبب شده که فروشندگان آهن آلات از این نابسامانی گله مند شده و خواستار قیمت گذاری نظامند در بازار آهن و فولاد شوند.

همچنین فروشندگان آهن معتقدند که قیمت گذاری در این بازار هیچ ملاکی نداشته و همین امر سبب نابسامانی در قیمت گذاری و بلاتکلیفی آنان شده است و نمی دانند بر حسب کدام استلال قیمت ها کاهش و یا افزایش می یابد. همین موضوع تاثیر خود را در معاملات گذاشته و باعث رکود شدیدی که در حال حاضر در بازار می بینیم می شود.

حمیدرضا رستگار به عنوان رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه گرانی مسکن رکود بازار فروش آهن را تشدید کرده است، گفت: به سبب کاهش ساخت وساز قیمت مسکن نیز افزایش چشم گیری داشته و به همین دلیل با توجه به کاهش قدرت خرید مردم بازار آهن نیز با رکود روبه رو شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اعلام گله مندی خود از اینکه بازار آهن علاوه بر این که تحت تاثیر نرخ ارزاست گفت : ما بارها در قالب نامه ذکر کردیم که توزیع آهن و فولاد در بازار مشکل دارد و حتی ایراداتی به شیوه نامه دولت در بخش فولاد را هم مطرح کرده ایم اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و اثر بخش نبوده است.

حمید رضا رستگار با تاکید بر اینکه ما به عنوان نهاد رسیدگی به عملکرد توزیع کنندگان نمی دانیم مسئولین چه نسخه ای برای بازار آهن و فولاد به کار گرفته اند، گفت: چرا هر کیلو میلگرد در بازار یک مرتبه ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان می شود این درحالی است که همین کالا هفته گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است به اعتقاد ما نظام توزیع مشکل دارد و همین موضوع باعث شده تا مصرف کنندگان در خرید محصولات مورد نیاز خود با قیمتهای مناسبی روبرو نباشند. وی افزود: نمی دانیم کشف قیمت در بورس براساس چه مکانیسمی انجام می شود عملکرد بورس برای ما واضح نیست. اگر توزیع درست انجام شود به طور حتم بازار با چنین التهابات قیمتی روبرو نخواهد شد.

کد خبر: ۷۴٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha