۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
 ۱۵۶۰ فرصت شغلی در بخش تعاون خوزستان ایجاد شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

۱۵۶۰ فرصت شغلی در بخش تعاون خوزستان ایجاد شد

اهواز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ثبت ۱۵۶ تعاونی با یک هزار و ۸۳۲ عضو و یک هزار و ۵۶۴ فرصت شغلی طی ۱۱ ماه امسال در استان خبر داد.

ارسلان غمگین در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری رشد شرکت های تعاونی در بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی است و با استناد به ماده ۲۹ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ توسط مقام معظم رهبری، برای افزایش سهم بخش تعاونی و همچنین پرداخت کمک های بلاعوض و تخفیف مالیاتی در راه تشکیل تعاونی، دستور لازم برای حمایت از این بخش صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خواستار حمایت جدی و همکاری بیشتر فرمانداران، رییسان بانک ها و مدیران دستگاه های اجرایی از بخش اقتصادی و مردمی تعاونی شد و گفت: حمایت از بخش تعاونی موجب بالندگی و توسعه تعاون و تقویت تعاونی ها و نیز رفع بخشی از مشکل جوانان برای داشتن کار و اشتغال مناسب خواهد شد.

وی افزود: در کشور های توسعه یافته دنیا شرکت های تعاونی به عنوان یک الگوی اقتصادی در حال فعالیت هستند.

غمگین گفت: به استناد مواد ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، بخش تعاونی یکی از بخش های سه گانه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در کنار بخش دولتی و خصوصی است و در آموزه های دینی به موضوع تعاون در راه رشد اقتصادی جامعه توجه ویژه ای شده است.

وی گفت: در ۱۱ماه امسال تعداد ۱۵۶ تعاونی با یک هزار و ۸۳۲ عضو و یک هزار و ۵۶۴ فرصت شغلی در خوزستان به ثبت رسیده است که از این تعداد تعاونی، شهرستان هندیجان با ۲۵ تعاونی و ۱۷۵ عضو و ۱۲۳ فرصت شغلی بیشترین تعاونی ثبت شده را دارد، لذا بعد از هندیجان، شهرستان‌های شوش و اهواز هر کدام با ۱۶ تعاونی در رده های بعدی قرار دارند.

غمگین افزود: همچنین ۴۵ تعاونی در حوزه کشاورزی (دامداری، دامپروری، مرغداری و زراعت) و ۲۱ تعاونی پرورش و تکثیر میگو به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان کل شرکت‌های تعاون فعال استان را چهار هزار و ۵۸۶ واحد با ۸۶ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی اعلام کرد.

کد خبر: ۷٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha