۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
به عناوین مختلف در صادرات سنگ اندازی می شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

به عناوین مختلف در صادرات سنگ اندازی می شود

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اقتصاد ما یک اقتصاد واردات محور است و به عناوین مختلف در راستای امر صادرات سنگ اندازی می شود که این جای تعجب دارد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چالش‌های پیرامونی امر صادرات در کشور گفت: متاسفانه اقتصاد ما یک اقتصاد واردات محور است.

 وی افزود: ما در بحث صادرات زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های درستی نداریم و ساز و کارهای ما در این بخش به درستی تنظیم نشده است.

 این نماینده مجلس اظهار داشت: به عناوین مختلف در راستای امر صادرات سنگ اندازی می شود که این جای تعجب دارد.

قادری تاکید کرد: ما عملاً و به جای اینکه صادر کننده را به امر صادرات تشویق کنیم، صادر کننده را با مشکلاتی مواجه می کنیم لذا اگر جهت گیری ها به سمت حمایت از صادرات در کشور پیش رود و همچنین صادرات در کشور تسهیل شود، به تبع آن تولید در کشور افزایش پیدا کرده و افزایش تولید هم منجر به کاهش هزینه های متوسط تولید خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما باید ساز و کارهای صادراتی را به نحوی تنظیم کنیم که صادرکننده ما با کمترین وقت و هزینه بتواند تولیدات خود را صادر کند.

 وی تاکید کرد: ما نباید تنها در زمان وفور کالا دست به صادرات بزنیم لذا امکان و شرایط صادرات باید در هر مقطعی فراهم باشد بنابراین اگر قرار باشد در شرایط وفور کالا دست به صادرات بزنیم و در سایر شرایط خاص اجازه صادرات ندهیم، این طبیعی است که کسی نمی تواند روی کالای صادراتی ما حساب کند.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه رقابت در بازارهای خارجی زیاد است، اظهار داشت: ما باید در بازارهای خارجی به ملزومات رقابت توجه کنیم و اگر به حداقل‌های امر صادرات توجه نکنیم نمی‌توانیم صادرکنندگان موفقی داشته باشیم.

کد خبر: ۷۴٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha