۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
فشار گرانی بر مردم به ویژه اقشار ضعیف سنگینی می‌کند
معاون اول رئیس جمهور:

فشار گرانی بر مردم به ویژه اقشار ضعیف سنگینی می‌کند

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: توجه به روستاها، مهمترین نماد عدالت است، باید شئون عدالت در روستاها اعم از زیربناها و... رعایت شود.

به گزارش بازار، اسحاق جهانگیری در همایش تجلیل از خیران عرصه روستا با بیان اینکه ما با دو مشکل و شرایط ویژه روبرو هستیم گفت: یکی بحث تحریم‌های ظالمانه‌ای است که امریکایی‌ها برای ما وضع کردند و دیگری بیماری کروناست.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که هنوز وقت آن نیست که درباره فشارهای امریکایی‌ها در این تحریم‌ها که علیه ملت ایران وارد شد به طور دقیق صحبت شود افزود: ما وارد جنگ اقتصادی شدیم و در جنگ هیچ کس از خود در مقابل دشمن ضعف نشان نمی‌دهد.

جهانگیری گفت: در این جنگ هر کس به طرف مقابل خود می‌گوید که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکند و هرچقدر فشار بیاورید ایستادگی ما بیشتر می‌شود و شما را به شکست می‌کشانیم.

وی افزود: به گفته امریکایی ها، هم دولت فعلی و هم مسئولان سابق این کشور، فشار حداکثری امریکا به بن بست خورد و به شکست کشیده شد که مهمترین علت آن سیاست راهبردی‌ای است که رهبر معظم انقلاب در خصوص مقاومت ترسیم کردند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که ما شرایط خوبی در مقابل طرف مقابل داریم گفت: طرف مقابل احساس می‌کند که فشار آوردن بی فایده است.

جهانگیری با اشاره به این که حتما در این شرایط فشارها بر مردم سنگین بود افزود: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که شرایط زندگی مردم ایران شرایط سختی نیست و فشار گرانی و اوضاع سخت زندگی بر همه مردم به ویژه اقشار ضعیف سنگینی می‌کند.

وی با اشاره به بحث کرونا گفت: حدود یک سال است که کشور به کرونا دچار شده و در این یکسال در کشورهای دیگر از جمله اروپا، امریکا و آسیا دیدیم که چه اتفاقاتی افتاد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که مردم ایران هم مثل بقیه کشورها هستند افزود: با این تفاوت که بقیه تحریم نداشتند، اما ما تحریم و شرایط سخت اقتصادی داشتیم.

جهانگیری گفت: این دو اتفاق در زندگی مردم و شرایط اقتصادی کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم تاثیر تعیین کننده‌ای گذاشته است.

وی افزود: همه همت کردند که در این شرایط که هم کرونا و هم تحریم را داشتیم وضعیت مردم به ویژه در روستاها و مناطق محروم و عشایر بدتر از این وضعی که داریم نشود.

معاون اول رئیس جمهور برقراری عدالت در جامعه را موضوع مهمی دانست و گفت: ما همه به دنبال این هستیم که در جامعه عدالت برقرار شود.

جهانگیری برقراری عدالت آموزشی در کشور را ضروری خواند و افزود: باید مدارسی که در روستاها وجود دارند از امکانات مناسبی برخوردار باشند که فرزندان روستایی نیز بتوانند مانند فرزندان شهری تحصیل کنند.

وی گفت: یکی از دغدغه‌ها این بود که عده‌ای در روستاها که به تعلیم نیاز داشتند و نمی‌توانستند به مدرسه بروند شناسایی شوند و فراهم کردن شرایط تحصیل برای این دانش آموزان از جمله اقدامات بود که البته تعداد آن‌ها در مقایسه با جمعیت دانش آموزی کشور بسیار کم است، اما یک نفر هم برای ما موضوع مهمی است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ممکن است دولت این قدر قدرت شناسایی نداشته باشد، اما آن فرزندی که در روستا و عشایر است و از امکانات آموزشی محروم است باید بتوان به آن رسیدگی کرد.

جهانگیری برقراری عدالت بهداشتی را نیز مهم دانست و گفت: باید کاری کنیم که مردم روستا نیز از امکانات بهداشتی متناسب برخوردار باشند.

وی افزود: هیچ کس توقع ندارد که بیمارستان مجهزی در روستاها ساخته شود، اما متناسب با شرایط روستا باید امکانات بهداشتی و درمانی در این مناطق وجود داشته باشد.

کد خبر: ۷۴٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha