۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
تغییر مقررات بازار سرمایه فرصتی برای سرمایه‌گذاران
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

تغییر مقررات بازار سرمایه فرصتی برای سرمایه‌گذاران

عسگری مارانی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تغییر مقررات اخیر بازار سرمایه به سرمایه‌گذاران فرصت خرید و فروش سهام در شرایط بهتری را می‌دهد.

به گزارش بازار، علیرضا عسگری مارانی افزود: برای تغییر مقررات در بازار سرمایه باید با دید بلندمدت به این بازار نگاه شود و تصمیمات کوتاه مدت اثر خوبی روی این بازار نخواهد داشت.

وی با بیان این که تصمیمات اخیر بازار سرمایه می‌تواند به سرمایه‌گذاران فرصت مناسبی برای خرید و فروش ارائه کند، گفت: سرمایه‌گذاران با توجه به شرایط مساعد به وجود آمده می‌توانند در این بازار نسبت به خرید و فروش سهام خوداقدام کنند و درصورتیکه ضرر کرده‌اند با ضرر کمتری اقدام به فروش کنند.

عسگری مارانی افزود: با تغییر دامنه نوسان، ضرر سهامداران جبران شده و دیگر آن‌ها مجبور نیستند که سهام خود را ارزان بفروشند.

وی با انتقاد از تعیین قیمت دستوری برای برخی از کالا مانند سیمان و یا خودرو گفت: برای بهبود وضعیت بازار سرمایه به جای قیمت‌گذاری دستوری باید بخش واقعی اقتصاد را سامان دهیم، زیرا بازار سرمایه آیینه‌ای از اقتصاد کشور می‌باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: قیمت‌گذاری دستوری در صنایعی، چون سیمان، خودرو، مرغ و تخم‌مرغ سبب ایجاد رانت و فساد می‌شود و دولت باید این بخش را کنترل کند.

عسگری مارانی با بیان اینکه باید به تصمیمات شورای عالی بورس احترام گذاشته شود گفت: دارایی‌های مالی شرکت‌ها باید با قیمت واقعی به فروش برود در این صورت در بازار سرمایه اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.

وی درخصوص اعتماد مردم به بازار سرمایه افزود: مردم به دنبال بازاری می‌روند که از آن جا سود کسب کنند و زمانی که ریسک سیستماتیک و غیرسیستماتیک این بازار کم باشد باز هم مردم از این بازار استقبال می‌کنند.

عسگری مارانی گفت: این وظیفه دولتمردان است که با کاهش ریسک بازارهایی، چون بازار سرمایه، اعتماد مردم را نسبت به این بازار برگردانند.

کد خبر: ۷۴٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha