۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
سقوط چشمگیر تولید کارخانه های چینی در ماه گذشته/ کارگر چینی نایاب است
سومین تولید کننده جهان همچنان درگیر کرونا؛

سقوط چشمگیر تولید کارخانه های چینی در ماه گذشته/ کارگر چینی نایاب است

فعالیت کارخانه های چینی در ماه فوریه با سریعترین نرخ کاهشی روبرو شد زیرا بسیاری از تولید کنندگان برای جلوگیری از گسترش کرونا همچنان در تعطیلی و خاموشی به سر میبرند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بی بی سی، فعالیت های تولیدی کارخانجات چین در ماه گذشته با سریع‌ترین شتاب در تاریخ خود افت کرد و این امر  نشان‌دهنده تبعات شیوع این ویروس بر اوضاع اقتصادی چین بود.

اداره ملی آمار چین در گزارشات رسمی خود اعلام کرد که شاخص رسمی مدیران خرید (PMI) از ۵۰.۰ واحد در ماه ژانویه به رکورد پایین ۳۵.۷ در ماه دوم سال سقوط کرد.

این ارقام نشان می دهد که این ویروس قوی تر از بحران مالی است که در دهه گذشته جهان را لرزانده است.

داده ها همچنین حاکی از آن است که کارخانه ها برای یافتن کارگران کافی در تلاشند زیرا کارگران از ترس از دست رفتن جانشان تمایل به بازگشت ندارند.

ارقام PMI که با داده های حاصل از نظرسنجی های ماهانه شرکت های بخش خصوصی محاسبه می شود  نشانگر اصلی سلامت اقتصادی یک کشور بوده و می توانند بازارهای مالی را به حرکت درآورند.

افت شاخص PMI با رقمی بسیار پایین تر از انتظار تحلیلگران،  علاوه بر چین که سومین تولید کننده جهان و بزرگترین صادرکننده نیز محسوب می شود،  بر بخش تولیدی سایر کشورها نیز تأثیر منفی گذاشته است.

جالب است که‌ اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند پیش‌بینی می‌کردند این شاخص به ۴۶.۰ واحد برسد.

کد خبر: ۷٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha