۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
 قیمت مصوب هر کیلو مرغ در گیلان ۲۴۰ هزار ریال است
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان:

قیمت مصوب هر کیلو مرغ در گیلان ۲۴۰ هزار ریال است

رشت- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان قیمت مرغ را براساس تعیین ستاد تنظیم بازار ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کنند به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، میر حجت علی اکبرنژاد در خصوص وضعیت تولید مرغ در استان گیلان اظهار کرد: با توجه به وضعیت مناسب جوجه‌ریزی در نیمه دوم آذر و دی ماه به میزان هشت میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه و تامین نهاده های دامی به صورت صد درصد برای تمامی واحدهای مرغ گوشتی استان، هیچگونه کمبودی در تولید مرغ نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: کشتارگاه‌های استان روزانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن لاشه تولید می کنند که ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن در استان گیلان به قیمت مصوب در حال عرضه است.

وی بیان کرد: تامین مرغ در تمامی شهرستان های استان گیلان به خوبی انجام می‌گیرد و قیمت مرغ بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کننده است.

اکبرنژاد با اشاره به اینکه استان گیلان حدود ۸۲۰ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۸ میلیون قطعه دارد، گفت: در این واحدها هر ماه بین ۸ تا ۸.۵ میلیون جوجه ریزی انجام می شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش جوجه‌ریزی و تولید داشتیم، تصریح کرد: این تولید در هفت کشتارگاه استان به صورت شبانه انجام می شود.

اکبرنژاد اظهار کرد: ۵۰ درصد از تولید مرغ استان گیلان به صورت مازاد به استان های همجوار به خصوص استان تهران ارسال می‌شود.

کد خبر: ۷۴٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha