۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۴
۱۰ موردی که باعث اخراج شما می شود
کارمندان و کارگران مراقب رفتار خود در آخر سال باشید

۱۰ موردی که باعث اخراج شما می شود

معمولاً با نزدیک شدن آخر سال مدیران بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از دولتی، خصوصی و شبه‌دولتی برحسب عملکرد مالی و کارآیی کارمندان و کارگران خود برای تعدیل و یا استخدام نیرو برای سال بعد تصمیم می‌گیرند؛ لذا در این مطلب ترجمه شده ۱۰ موردی که تصمیم‌گیری برای اخراج شما مؤثر است را آورده‌ایم تا بیشتر مراقب باشید.

محمدرضا هادیلو، بازار: بعضی از افراد ممکن است شغلی که در حال انجام آن هستند را دوست نداشته باشند، اما ممکن است وضعیت مالی و شرایط بازار کار به آنها اجازه ترک و قطع همکاری را به آنها ندهد، بنابراین با اجبار به سرکار می‌روند و به دلیل بیزاری از کار ممکن است رفتارهای زیادی انجام دهند که باعث می‌شود کارفرما آنها را اخراج می‌کند.

 اگر کسی چه شغل خود را دوست داشته باشد و چه بدش بیاید، رفتارهای متداولی وجود دارد که ممکن است منجر به اخراج هر کارمندی از شرکت خود شود، صرف‌نظر از زمینه‌ای که در آن کار می‌کند. به‌خصوص که در شرایط فعلی کشور وضعیت بازار کار چندان جالب نبوده و علاوه بر اثرات تحریم‌ها، بلاتکلیفی ناشی از ماه‌های آخر دولت دوم و آثار مخرب کرونا نیز به اقتصاد تحمیل شده است.

 به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که تصمیم بر تعدیل در سال جاری احتمالاً بیشتر از سال‌های دیگر جدی گرفته شده است. به‌این‌ترتیب کارگران و کارمندان در روزهای باقیمانده باید بیش‌ازپیش به عوامل تحریک‌کننده مدیران که می‌تواند باعث اخراج آنها شوند توجه کنند.

 در ادامه این مطلب به  ۱۰ مورد از آنها  به نقل از سایت زی پا (zippia) می‌پردازیم.

۱- هر روز دیر رسیدن به کار
دیر رسیدن به محل کار یکی از رایج‌ترین دلایل اخراج کارمندان است، به‌ویژه کسانی که دیر به کار می‌روند، قهوه یا صبحانه خود را با خود به سرکار می‌برند (که در ایران معمولاً صبحانه را سرکار می‌خورند)، این احساس را به کارفرما القا می‌کنند که در وهله اول نسبت به کار بی‌تفاوت هستند.

۲- کارهای دیگری غیر از موظفی انجام دهید
طبیعی است که افراد به‌محض مراجعه به دفاتر کار خود شروع به کار می‌کنند، اما برخی از افراد مدت طولانی را قبل از شروع کار به کارهای دیگر از جمله صبحانه خوردن، چک کردن تلفن همراه، تماشای فیلم در YouTube  می‌پردازند. این کار باعث می شود که مدیران و همکاران آنها که متعهد به انجام وظایف  خود هستند نسبت به این موضوع حساس هستند.

۳- کمی استراحت کنید نه ناهار طولانی!
معمولاً وقت استراحت و ناهار یک ساعت است بااین‌حال، اما برخی افراد از زمان استراحت و ناهار عبور می‌کنند و این اتفاق هم یک یا دو بار نمی‌افتد بلکه یک رفتار دائمی از طرف آنها است. این رویه ممکن است باعث جدایی آنها شود.

۴- تعداد زیادی تماس شخصی برقرار کنید
ازآنجاکه بیشتر افراد حدود ۸ ساعت در روز را در محل کار خود سپری می‌کنند، طبیعی است که کارمند چند تماس شخصی سریع برای بررسی اوضاع خانواده خود انجام می‌دهد، اما وقتی این تماس‌ها و مکالمات از حد مجاز خارج می‌شود و فرد بیشتر وقت خود را صرف برقراری تماس شخصی می‌کند، احتمالاً این باعث جداشدن وی از کار می‌شود.

۵- عصبانیت مشتری‌ها
برخی از کارمندان با مشتریان بد برخورد می‌کنند و ممکن است از پاسخ‌دادن به تماس‌های آنها و یا پاسخ مناسب اجتناب کنند، واقعیت این است که حتی اگر مشتریانی نباشند که مستقیماً حقوق شما را پرداخت می‌کنند بااین‌حال، این افراد به طور غیرمستقیم این کار را انجام می‌دهند. زیرا درهرصورت این رفتار شما منجر به فروش کمتر شده و شما از این موضوع غافل هستید.

هر شرکت موفقی که به فکر مشتری خود باشد، بلافاصله هر کارمندی را که نتواند نیازهای مشتری را برآورده کند، اخراج خواهد کرد یا باعث خشم مدیران خواهد شد.

۶- سایت‌های ارتباطی و هرج‌ومرج در استفاده از اینترنت
 یکی دیگر از دلایل عمده اخراج کارمندان، صرف وقت زیاد در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اسنپ چت و (در ایران تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام) توییتر یا استفاده از اینترنت برای کار برای بارگیری فیلم و دیدن فیلم است.

۷- بیان غیرواقعی از زندگینامه و رزومه
صاحبان شرکت رزومه کارکنان را به‌خوبی بررسی می‌کنند، بنابراین وقتی کارمند در رزومه خود درباره مهارت‌هایی را که ندارد، می‌نویسند و یا در مورد هر چیزی که مربوط به تجربیات و تحصیلات او باشد؛ دروغ می‌گوید، برای صاحب شرکت آسان است که دیریازود دروغ کارکنان را کشف کنند و آنها را از کار اخراج کند.

۸- جستجوی برای مشاغل جدید هنگام کار
 طبیعی است که اگر یک کارمند به فکر ترک شغل فعلی خود باشد، شروع به جستجوی شغل جدید می‌کند، اما انجام این کار درحالی‌که در محل کار خود است، اشتباهی بزرگ است. شاید رایانه شرکت او کنترل شود و مدیر می‌داند که از طریق رایانه به دنبال کار دیگری هستید؛ لذا ممکن شما را قبل از این‌که کاری پیدا کنید، از کار اخراج کرده است.

۹- رفتار منزجرکننده‌ای در مقابل همکاران داشته باشید
هرکسی برای انجام‌وظیفه مؤثر خود به حمایت همکاران و همکاری با آنها احتیاج دارد، اما برخی از افراد از چند طریق همکاران خود را می‌رنجاند و آنها را از خود دور می‌کند، از جمله شایعات یا شایعات در مورد دیگران، این باعث کاهش تمایل همکاران برای همکاری با آنها می‌شود و این دلیل کافی برای اخراج هرکسی از کار است.

۱۰- سرزنش دیگران به‌خاطر اشتباهات فردی
آزاردهنده‌ترین افراد در محل کار کسانی هستند که دیگران را مسئول اشتباهات خود می‌دانند و این باعث می‌شود که کارفرما از آنها به‌عنوان افرادی غیرقابل‌اعتماد تصور کند و به همین دلیل ممکن است آنها را اخراج کند.

کد خبر: ۷۴٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha