۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
مهلت بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی تمدید شد
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی:

مهلت بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی تمدید شد

تبریز- مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: مهلت بیمه گری محصولات زراعی در استان تا پایان بهمن و محصولات باغی و تنه درختان تا ۱۵ اسفند ماه تمدید شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان شرقی، علی تبریزی در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمه محصولات باغی با بیان اینکه بیمه گری محصولات دامی و طیور در طول سال امکان پذیر است، افزود: به دلیل کاهش بارندگی‌ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته احتمال وقوع خسارت سرمازدگی و خشکسالی در برخی محصولات زراعی و باغی استان وجود دارد و از این رو از کشاورزان و بهره برداران استان درخواست داریم قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

تبریزی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطر طبیعی از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به صورت های مختلف عمومی و پایه و انفرادی بیمه می‌کند.

وی تخصیص نیافتن به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالشهای مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان عنوان و بر افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

کد خبر: ۷۴٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha