۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
دامداری ها و مرغداری های استان قزوین ضد عفونی می شود
مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین:

دامداری ها و مرغداری های استان قزوین ضد عفونی می شود

قزوین- مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضمن دورکاری نسبت به ضد عفونی اماکن اداری، دامداری ها و مرغداری های استان اقدام شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی دامپزشکی قزوین، به منظور اقدامات پیشگیرانه در راستای مبارزه با بیماری کرونا جلسه هماهنگی مجموعه دامپزشکی استان قزوین با ادارات دامپزشکی تابعه روز یکشنبه در محل این اداره برگزار و تصمیماتی برای مقابله با بیماری اتخاذ شد.

محمد فرحی در این باره اظهار داشت: با توجه به به پیش بینی‌های به عمل آمده مبنی بر سیر صعودی بیماری کرونا در هفته جاری، بر اساس توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مقرر شد ضمن کاهش ساعت کاری، برای دور کاری و مرخصی همکاران، تسهیلات لازم در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: همچنین تصمیم گرفته شد ضمن ضدعفونی کردن محوطه بیرونی و راهروهای ساختمان‌های مجموعه دامپزشکی استان قزوین به همه مراجعین بدو ورود به ساختمان، دستکش یکبار مصرف و ماسک تحویل شود.

فرحی تصریح کرد: از آنجا که ویروس کرونا یک عامل بیماریزا است که تاکنون اطلاعات کامل و جامعی در مورد آن وجود ندارد لذا پیامک‌هایی برای بهره برداران مرتبط با دامپزشکی ارسال شده که ضمن رعایت بهداشت فردی، از میزان ترددها کاسته و محوطه دامداری‌ها، مرغداری‌ها و مراکز آبزی پروری را ضدعفونی کنند و همچنین با ارسال پیامک برای عموم مردم توصیه شده که از قطعه بندی گوشت و مرغ و ماهی در مراکز عرضه خودداری کرده و یا از محصولات بسته بندی استفاده کنند.

وی فرحی تصریح کرد: این اداره کل در زمینه اطلاع رسانی نیز ضمن همکاری با دانشگاه علوم پزشکی با توزیع و نصب پوستر، بروشور، بنر و استندهای مرتبط با راهکارهای پیشگیری از بیماری اقدام کرده است.

کد خبر: ۷٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha