۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
جوانان آذربایجان شرقی بعداز فارغ‌التحصیلی امکان اشتغال ندارند
نائب‌رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

جوانان آذربایجان شرقی بعداز فارغ‌التحصیلی امکان اشتغال ندارند

اهر- محرم زاده، نائب‌رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: جوانان آذربایجان شرقی بعداز فارغ‌التحصیلی امکان اشتغال ندارند این درحالی است که تأمین معیشت، اشتغال و مسکن طبق قانون اساسی جزو وظایف دولت و حاکمیت است.

احمد محرم‌زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار افزود: شهرستان اهر بیشترین ظرفیت و پتانسیل را در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروری دارد، اما با این وجود هنوز نتوانسته‌ایم از پتانسیل‌ها در جهت اشتغال و معیشت و توسعه شهرستان استفاده کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه تمامی مدیران و مسئولان شهرستانی عزم جدی برای رفع موانع تولید و اشتغال دارند ولی بعضاً برخی طرح‌ها و پروژه‌ها به دلایلی متوقف و یا با مانع مواجه می‌شوند.

وی با انتقاد از مانع‌تراشی برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی در پارک جنگلی فندقلو اظهار داشت: ۵ ماه قبل زیپ‌لاین پارک جنگلی فندقلو کلنگ‌زنی شد اما تاکنون این طرح عملیاتی نشده و سرمایه‌گذار بین ادارات گرفتار است.

محرم‌زاده بابیان این‌که روند توسعه واحدهای گلخانه‌ای در شهرستان اهر مطلوب بوده، اما هنوز کافی نیست، ابراز داشت: موانع دامداری و کشاورزی شهرستان اهر طی جلساتی با حضور مسئولان استانی بررسی می‌شود؛ چراکه کشاورزان و دامداران با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و نیازمند حمایت هستند.

حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از حوزه کشاورزی شهرستان اهر
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل از حوزه کشاورزی شهرستان اهر خبر داد، گفت: طبق رایزنی‌های انجام یافته، قرار است تا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل در کشت محصولات کشاورزی و تأمین نهاده‌ها در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار از بخش کشاورزی مشارکت کند.

وی تصریح کرد: قویاً به دنبال گره‌گشایی از مشکلات بخش کشاورزی و دامپروری هستیم تا گشایشی در اشتغال این بخش‌ها باشیم و از طرفی اصلی‌ترین معضل شهرستان‌های اهر و هریس موضوع بیکاری جوانان است و از طرفی جوانان برای اشتغال مدام به نماینده مجلس و سایر مسئولان مراجعه می‌کنند و این امر ناشی از کم‌کاری ادارات است.

نائب‌رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با گلایه از این‌که جوانان پس از فارغ‌التحصیلی امکان اشتغال ندارند، بیان کرد: چرا جوانان بعد از فارغ‌التحصیلی و هزینه‌های کلان در دانشگاه‌ها؛ باید برای گرفتن شغلی ناچیز التماس کنند؟ در حالی که تأمین معیشت، اشتغال و مسکن طبق قانون اساسی جزو وظایف دولت و حاکمیت است.

کد خبر: ۷۴٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha