۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
بی‌انضباطی مالی گسترده در بودجه وجود دارد
نماینده مردم بجنورد در مجلس:

بی‌انضباطی مالی گسترده در بودجه وجود دارد

وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس، ضمن مخالفت با اصلاحیه کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: شاهد یک بی‌انضباطی گسترده و رشد اعتبارات دستگاه‌های دولتی و هزینه‌های جاری در این بودجه هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰ کل کشور، ضمن مخالفت با کلیات آن گفت: بعد از رد کلیات بودجه توسط مجلس، دولت بار دیگر لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد و شاهدیم که اصلاحات بسیار کمی در آن انجام شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویه دولت در ارائه لایحه جدید بعد از رد لوایح اینگونه است که آن را تنها با کمی تغییر به مجلس تقدیم می‌کند با این تفکر که این بار مجلس آن را تأیید خواهد کرد  و متأسفانه شاهد نوعی لجبازی میان مجلس و دولت هستیم.

وی تأکید کرد: در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ که دولت به مجلس ارائه کرده شاهد یک بی‌انضباطی مالی گسترده هستیم و رشد اعتبارات دستگاه‌های دولتی و هزینه‌های جاری بیانگر آن است که دولت به خاستگاه مردم توجه ندارد و عدم صرفه‌جویی در دستگاه‌های دولتی و تأمین اعتباری که دولت پیش‌بینی کرده بیشتر بر اساس چند شاخص مهم مانند فروش اموال و اوراق قرضه انجام شده است، تا چه زمانی دولت می‌خواهد اوراق قرضه بفروشد، زیرا اینگونه تنها دولت آینده مقروض خواهد شد.

وحیدی تصریح کرد: نگاه دولت در فروش اوراق قرضه این است که می‌خواهد حتی دولت آینده را به لحاظ مالی تعیین تکلیف کند و بودجه با این شرایط بیانگر یک سوء مدیریت بزرگ در مدیریت کشور است و متأسفانه یک کشور ثروتمند با یک دولت فقیر اداره می‌شود. سیاست‌های تبعیض‌آمیز نسبت به برخی دستگاه‌ها و ارکان دولت و یا کارمندان در این بودجه اصلاحی کاملاً نمایان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: دولت توجهی ویژه‌ای به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نکرده و نسبت به پرداخت‌هایی که از سال‌های گذشته قول آن را داده مانند رتبه‌بندی معلمان، کارکنان و تبدیل وضعیت اقدامی صورت نداده بلکه تنها به دنبال چاق کردن دلال‌ها بوده و نه رفع مشکل مردم، اگرچه نمایندگان در کمیسیون تلفیق تلاش کردند تا بودجه را به سامانی برسانند اما اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که دولت یک تصمیم جدی برای حل معضلات کشور نگرفته است.

وی با بیان اینکه بیماری در بودجه که به فرموده رهبری باید اصلاح ساختار بودجه انجام می‌شد، هنوز حل نشده است، گفت: ما دچار یک ضعف و آسیب هستیم و باید اصلاحیه لایحه بودجه را با دقت بیشتری بررسی کنیم، حتی اگر بخواهیم به یک بودجه سه دوازدهم رأی دهیم اما دولت باید بداند که در ساماندهی بودجه باید مسیر درستی را انتخاب کند، نه اینکه به گمان اینکه در سال آخر دولت خود است و ما دو انتخابات بزرگ را پیش رو داریم، بخواهد هر کاری را انجام دهد.

وحیدی در پایان ضمن تأکید بر اینکه نمایندگان باید با کلیات این بودجه مخالفت کنند، بیان کرد: در فرآیند سال آتی نباید دولت مسیری را برود که مجبور باشیم در سال آینده هیچ اقدامی نتوان برای کشور انجام داد.

کد خبر: ۷۴٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha