۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
طرح مجلس در تامین و تولید مسکن هزینه ساخت را به حداقل می‌رساند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

طرح مجلس در تامین و تولید مسکن هزینه ساخت را به حداقل می‌رساند

اردبیل_ عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح مجلس در تامین و تولید مسکن در سال جهش تولید به کاهش هزینه‌های ساخت در این حوزه کمک خواهد کرد.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تولید مسکن با واگذاری زمین به شکل ۹۹ ساله و با قیمت پایین زمینه پایین آمدن هزینه ها و همچنین رضایتمندی نیازمندان به مسکن را به وجود می آورد که در هر منطقه باید زمین به نرخ پایین تر از قیمت منطقه بندی سالانه به این طرح واگذار شود.

وی تصریح کرد: این طرح که آماده طرح در صحن علنی مجلس است با اتمام بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح خواهد شد تا یک جهش مناسبی را در تولید و تامین مسکن در کشور شاهد باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی است تا اقشار و گروه های مختلف بتوانند از سرپناهی مناسب بهره مند شوند.

بدری با بیان اینکه نیمی از این واحدها به صورت حمایتی تولید و در اختیار اقشار کم درآمد قرار می گیرد، افزود: بررسی هایمان نشان می دهد که بخش عظیمی از افراد فاقد سرپناه در تامین مسکن با توجه به تورم موجود با مشکلی جدی روبه رو هستند که امیدواریم در قالب این طرح بتوانیم با پایین ترین قیمت مسکن مورد نیاز را به صورت کیفی تولید و در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با واگذاری ۹۹ ساله زمین نه تنها قیمت تمام شده پایین می آید بلکه بانک مسکن نیز موظف است با نرخ هفت درصد تسهیلات را در اختیار سازندگان قرار دهد که در این زمینه امیدواریم مشارکت همه جانبه را شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در مورد تامین مالی اجرای این طرح اضافه کرد: بانک های کشور قرار است ۲۰ درصد تسهیلات سالانه خود را در حوزه مسکن پرداخت کنند که به هیچ وجه این منابع بار مالی جدیدی را برای بانک ها رقم نمی زند.

بدری بیان کرد: با تامین یک هزار میلیارد تومان منابع از طریق بانک ها و در اختیار گذاشتن آن برای متقاضیان مسکن، قطعا روند احداث مسکن در کشور شتاب می گیرد و امیدواریم بهتر از طرح اقدام ملی مسکن بتوانیم در اجرای این طرح موفق عمل کنیم.

وی به استقبال کم مردم از طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و همچنین آورده ۳۰۰ میلیون تومانی نتوانست رضایت مردم را در اجرای این طرح به وجود آورد در حالی که در اجرای این طرح شرایط مناسبی در اختیار متقاضیان مسکن قرار می گیرد.

بدری اظهار کرد: دهک های پایین جامعه به هیچ وجه قادر به ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد و رقم ۱۰۰ میلیون تومانی نشدند و در قالب طرح جهش تولید و تامین مسکن که قرار است به تصویب مجلس برسد، انتظار می رود تحولی را در این بخش شاهد باشیم.

کد خبر: ۷۴٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha