۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
رشد ۳۰۰ درصدی قیمت فولاد و سیمان در یک سال| وزارت صمت مکلف به تعیین قیمت تمام شده مصالح است
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

رشد ۳۰۰ درصدی قیمت فولاد و سیمان در یک سال| وزارت صمت مکلف به تعیین قیمت تمام شده مصالح است

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی تامین مصالح ساختمانی در طرح جدید تولید و تامین مسکن بیان داشت: ما دو برابر نیاز کشور فولاد و سیمان تولید می‌کنیم ولی قیمت فولاد و سیمان نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس گفت: یکی از مصوبات این طرح مربوط اجاره زمین به صورت ۹۹ ساله است.

وی افزود: در این طرح در تلاش هستیم تا زمین با قیمت مناسب و ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هزینه زمین در طرح جهش تولید و تامین مسکن بسیار ناچیز است لذا در بحث تامین زمین در این طرح، فشاری به مردم وارد نخواهد شد.

رضایی کوچی اظهار داشت: همچنین در این طرح به موضوع تغییر کاربری زمین‌ها اشاره شده است. برخی از زمین ها باید به کاربری مسکونی تبدیل شوند و مسیر شورای عالی شهرسازی در تغییر کاربری زمین‌های طولانی است و برخی زمین ها به مدت یک الی دو سال در نوبت دهی هستند لذا در این طرح تاکید کردیم بعد از اینکه وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نظر را مشخص و به شورای عالی شهرسازی ارائه کرد، شورای عالی شهرسازی حداکثر دو ماه وقت دارد در کمیسیون ماده ۵ زمین‌ها را تغییر کاربری دهد لذا این مسئله می‌تواند به سرعت انجام کار کمک کند.

وی با اشاره به پیش‌بینی تامین مصالح ساختمانی در طرح جدید تولید و تامین مسکن بیان داشت: در حال حاضر مصالح ساختمانی اعم از قیمت فولاد و سیمان بسیار بالاست؛ قیمت فولاد و سیمان نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما دو برابر نیاز کشور فولاد و سیمان تولید می‌کنیم اظهار داشت: با این وجود هنوز گرانی در این موارد بیداد می‌کند لذا ما در این طرح حکمی آوردیم و و وزارت صمت را مکلف کرده‌ایم تا قیمت تمام شده مصالح را در آورده و با یک سود متعارف تعیین کند. به عنوان مثال هزینه تمام شده میلگرد در کشور ۱۰ هزار تومان است و با ۲۰ درصد سود عرضه می‌شود، اما اینکه ما بیاییم ۲۰۰ الی ۳۰۰ درصد سود برای این موارد تعیین کنیم واقعاً این مسئله غیر معقول است.

کد خبر: ۷۴٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha