۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتصال شبکه راه آهن به معادن
وزیر صمت خبر داد

۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتصال شبکه راه آهن به معادن

رزم حسینی، وزیر صمت گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح مشترک با وزارت راه و شهرسازی برای اتصال شبکه‌های فرعی راه آهن به معادن و کارخانه‌ها تعریف شده است.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه با وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت افزایش سهم صنعت ریلی از حمل و نقل کالا و بار افزود: این طرح‌ها برای این منظور تعریف و تدوین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل در بخش‌های مختلف ریلی، دریایی و جاده‌ای تا ۲۰ اسفند بسته‌ای با مشارکت وزارت راه و وزارت صمت تدوین می‌شود تا بخش عمده‌ای از نیاز کشور برای این نوسازی از طریق ساخت داخل تامین شود که به رونق تولید نیز کمک خواهد کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه بخشی از جلسه امروز به موضوع تنظیم بازار و تامین کالاهای ضروری شبکه حمل و نقل مربوط بود گفت: ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک و تامین قطعات در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی قیمت خودرو افزود: ما به دنبال حذف دلال‌ها و حذف افزایش قیمتی هستیم که به دلیل واسطه‌ها ایجاد می‌شود و این موضوع را مجلس و شورای رقابت نیز قبول دارند.

رزم حسینی ادامه داد: شورای رقابت باید درباره آزادسازی قیمت‌ها نظر بدهد.

وزیر صمت همچنین درباره تامین کالاهای اساسی گفت: این کار به خوبی با همکاری و تامین ارز از بانک مرکزی در حال انجام است و کمبودی در بازار نداریم.

کد خبر: ۷۴٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha