۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
افزایش ۴ تا ۸ برابری مستمری مددجویان طی ۷ سال گذشته
سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد

افزایش ۴ تا ۸ برابری مستمری مددجویان طی ۷ سال گذشته

نسبت میزان مستمری پرداختی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به حداقل حقوق در سال های ۹۲ تا ۹۹ از ۱۱.۲۹ درصد به ۲۷.۶ رسیده و افزایشی در حدود ۲.۵ برابر داشته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بهزیستی کشور، سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه با عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی از سال ۵۷ تا سال ۹۸، میزان سرانه مستمری پرداخت شده به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از سال ۹۲ تا سال ۹۸ به طور میانگین بین چهار تا هشت برابر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش میزان سرانه مستمری پرداخت شده به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امدادامام خمینی(ره) برای خانوارهای تک نفره  در سال ۹۲، مبلغ ۴۰۰ هزار ریال بوده که در سال ۹۸ این مبلغ به یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال افزایش یافته است.

همچنین این مبلغ برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر از مبلغ ۷۵۰ هزار ریال به ۵ میلیون و ۳۶۵ هزار ریال افزایش یافته است.

نتایج این بررسی گزارش نشان داده که نسبت میزان مستمری پرداختی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به حداقل حقوق در سال های ۹۲ تا ۹۹ از ۱۱.۲۹ درصد به ۲۷.۶ رسیده و افزایشی در حدود ۲.۵ برابر داشته است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۵۰۰ هزار خانوار مستمری بگیر بهزیستی هستند.

کد خبر: ۷۴٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شیرمحمد مریدی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 0
      سلام من یک کارگر ساده بودم دوساله مریض هستم نمیتوانم تکان بخورم از ناحیه کمر فلج شدم دوساله بهزیستی ثبت نام کردم حساب بانکی داده شده و هنوز هیچ پولی به حساب من واریز نشده مگر من مریض بدبخت بیچاره که سه تابچه دارم مدرسه ای وضع مالی خوبی ندارم چرا بهزیستی برای من بدبخت نه حقوق میده نه یارانه کرونای واریز میکنه ازمسولان درخواست دارم رسیدگی کنید ماگناه داریم توراخدا پیگیری کنید ممنون