۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
احداث ۲ واحد جدید صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

احداث ۲ واحد جدید صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان همدان

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سال‌های گذشته زنجیره تولید سیب زمینی در استان همدان وجود نداشت، گفت: در حال حاضر احداث دو واحد در رابطه با صنایع تبدیلی سیب زمینی در دست اجراست.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: یکی از محصولات مهم و استراتژیک در استان همدان سیب زمینی است به طوری که از چهار و نیم میلیون تن محصول تولیدی کشاورزی در استان همدان حدود یک میلیون تن را سیب زمینی شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ۵۷ واحد سردخانه مختص محصول سیب زمینی با ظرفیت ۱۴۶ هزار و ۳۵۰ تن در استان همدان ایجاد شد، گفت: این واحدها برای ۵۷۶ نفر اشتغال مستقیم به همراه داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سال‌های گذشته زنجیره تولید سیب زمینی در استان همدان وجود نداشت، گفت: در حال حاضر احداث دو واحد در رابطه با صنایع تبدیلی سیب زمینی در دست اجراست.

رضوانی جلال به ایجاد زنجیره تولید در زمینه محصولات مختلف کشاورزی نیز  اشاره کرد و با بیان اینکه به تازگی در زمینه محصول سیر ایجاد زنجیره تولید در حال پیگیری است، عنوان کرد: برای زنجیره تولید سیر اقدامات اولیه ایجاد شهرک سیر در حال انجام است تا متناسب با برند زیر ساخت‌های خوبی ایجاد کنیم.

یکی از بهترین زنجیره‌های تولید نهال گردو در استان همدان برای نخستین بار در تویسرکان اجرایی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه محصول گردوی تویسرکان نیز یکی از برندهای کشوری است و حتی شهره جهانی دارد، یادآور شد: یکی از بهترین زنجیره‌های تولید نهال گردو در استان همدان برای نخستین بار در تویسرکان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه زنجیره تولید نهال گردوی گواهی شده برای نخستین بار در کل کشور در استان همدان انجام شد و امیداریم این راه را توسعه دهیم، ادامه داد: از سال ۹۴ که سرمازدگی شدیدی در باغات به خصوص باغات گردو رخ داد به فکر اصلاح باغات افتادیم.

رضوانی جلال در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان یکی از قطب‌های مهم تولید کشمش به خصوص کشمش صادراتی است، بیان کرد: استعداد صادراتی کشمش استان همدان هر سال ۴۰ هزار تن است و در این زمینه کارخانه‌های خوب و مدرنی در ملایر ایجاد شده که اقدام به فرآوری انگور می‌کنند.

امسال در سطح ۴۰ هکتار از باغات انگور طرح فراز انجام شده است
وی به اجرای طرح فراز در باغات انگور استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه سال گذشته در سطح ۸۵ هکتار از باغات انگور ملایر طرح فراز اجرا شد، افزود: امسال در سطح ۴۰ هکتار از باغات انگور طرح فراز انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یاداور شد: در استان بیش از ۲۲۰ هکتار باغ انگور برای اجرای طرح فراز ثبت نام کردند که در مدت سه سال بیشتر از تعهد انجام خواهد شد.

رضوانی جلال با بیان اینکه همدان از استان‌های پیشرو در اجرای آبیاری‌های نوین بوده و تاکنون ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان همدان زیر پوشش آبیاری نوین رفته است، گفت: در زمینه حفاظت از خاک اقدامات خوبی انجام شده و این اقدامات ادامه خواهد داشت ضمن اینکه با پیشرفت بیشتر در کشاورزی نوع آبیاری نوین هم پیشرفت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به موضوع جهش تولید اشاره کرد و با بیان اینکه در استان همدان در صورتی که سه واحد بزرگ دامداری راه اندازی شود رونق خوبی ایجاد خواهد شد، افزود: در کنار این سه واحد بزرگ دامداری واحدهای دیگری هم وجود دارد که شامل یک دامداری ۱۲ هزار گله‌ای و یک دامداری چهار هزار گله‌ای است.

وی با بیان اینکه برای تامین شیر واحدهای لبنی نیاز به بهره برداری از واحدهای بزرگ دامداری داریم، اضافه کرد: هم اکنون ۳۵۰ هزار تن شیر در استان همدان تولید می‌شود و این میزان تولید شیر باید افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۷۴٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha