۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
تردید برای خرید در بازار آهن

تردید برای خرید در بازار آهن

روز گذشته بازار آهن به جز حوزه لوله و پروفیل، وضعیت آرام تری را نسبت به روز گذشته تجربه کرد ولی با این حال که شاهد افزایش قیمت آهن آلات در روز گذشته بودیم.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روزگذشته شاهد روند صعودی در بازار آهن و فولاد بودیم که تحت تاثیر روند رو به رشد نرخ ارز در هفته گذشته بود اما نرخ ارز در روز گذشته روند نزولی را طی کرده و سبب کاهش التهابات روزهای اخیر بازار مقاطع طویل فولادی شد و تقاضا برای خرید آهن آلات در این وضعیت بازار بار دیگر با تردید همراه بود ولی در این میان عمده تولیدکنندگان لوله و پروفیل همچنان با افزایش قیمت محصولات خود پیش می روند.

در روز گذشته بازار آهن به جز حوزه لوله و پروفیل، وضعیت آرام تری را نسبت به روز گذشته تجربه کرد ولی با این حال که شاهد افزایش قیمت آهن آلات در روز گذشته بودیم این افزایش قیمت ها نسبت به روزهای گذشته با شیب کمتری دیده می شد و همچنین تعداد تولیدکنندگان برای افزایش نرخ محصولات کاهش یافته بود و با کاهش نرخ ارز نیز اندکی از تقاضا برای خرید آهن آلات کاهش یافت که  شنیده ها از سوی فعالان بازار آهن از کاهش تعداد معاملات انجام شده حکایت دارد.

حتی شاهد تخفیف های ارائه شده برای مشتریان از سوی اندکی از بنگاه داران مقاطع طویل فولادی بودیم، در این میان متقاضیان برای خرید آهن آلات نیز کمی از خرید خود با مشاهده روند کاهشی و احتمال روند نزولی نرخ ارز در روز های آتی، جلوگیری کردند تا شاید در چند روز آینده بتوانند تا پیش از شروع خریدهای شب عید و رونق مرسوم تقاضای محصولات فولادی در آن ایام سال، محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

در این بین با توجه به خبرهای اعلامی از سوی رسانه ها، هنوز خبری از مذاکرات برجامی به گوش نمی رسد که با میانجیگری عمان هم هنوز ایران به آمریکا بدبین است و خواستار آن است که از سوی ایالات متحده گامی جدی برداشته شود و از سوی دیگر آمریکا از طرف سعودی‌ها، اسرائیلی‌ها و جمهوری‌ خواهان تندرو تحت فشار است، نمی‌خواهد بدون گرفتن امتیاز پای میز مذاکره بنشیند که همین موضوع موجب بلاتکلیفی بازار ارز خواهد شد.

در هرصورت براساس قیمت‌های اعلامی درب کارخانه نوردکاران فولادی  در روز گذشته؛ شاهد افزایش ۴۰ تا ۲۷۰ تومانی برخی از انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد بودیم و البته بیشتر تولیدکنندگان میلگرد نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتندو محدوده قیمتی میلگرد ۱۴ آجدار در کانال ۱۲ هزار و ۶۵۰ تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت. همچنین عمده تولیدکنندگان نبشی و ناودانی قیمت محصولات خود را ثابت نگه داشتند و البته بعضی شرکت‌های این حوزه نیز در روز گذشته از اعلام نرخ ‌های روزانه خودداری کردند.

همچنین بیشتر تولیدکنندگان تیرآهن نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و برخی شرکت‌ها مانند فولاد ظفر بناب و گروه صنعتی ماهکار فلز قیمت‌های خود را به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ تومان افزایش دادند. و اما شاهد بنگاه‌های تهران از رشد ۲۰ تا ۵۰ هزار تومانی نرخ هر شاخه از سایزهای ۱۴ تا ۲۰ تیرآهن ذوب آهن اصفهان بودیم.

در بازار پروفیل نیز با افزایش قیمت تندی رو به رو بودیم به نحوی که بیشتر تولیدکنندگان این حوزه نرخ سایزهای مختلف محصولاتشان را بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش دادند. در بازار لوله نیز شاهد رشد قیمت لوله داربستی بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومان بودیم اما قیمت لوله مانیسمان همچنان با ثبات نسبی همراه بود.

کد خبر: ۷۴٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha