۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
گوشت گوساله ۱۵ هزارتومان گران شد| کاهش فروش گوشت به یک چهارم
نایب رئیس اتحادیه گوشت گاوی در گفتگو با «بازار»:

گوشت گوساله ۱۵ هزارتومان گران شد| کاهش فروش گوشت به یک چهارم

میرزا امین، نایب رئیس اول اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران با بیان اینکه قیمت گوشت گوساله در سه هفته اخیر ۱۵ هزار تومان گران شده است، گفت: هرچه قیمت گوشت افزایش یابد، مصرف آن نیز در بین مردم کمتر می شود.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «سید مهدی میرزا امین» در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت گوساله در چند روز اخیر، اظهار داشت: افزایش قیمت علوفه و نهاده های دامی در افزایش قیمت گوشت گوساله در چند هفته اخیر بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی مردم، فروش گوشت قرمز بسیار کاهش داشته است، گفت: فروش بسیاری از واحدهای صنفی گوشت گاوی در سطح شهر تهران به یک سوم و یا حتی به یک چهارم کاهش یافته است.

این مقام مسئول در اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران تاکید کرد: با آغاز بکار تالارهای پذیرایی فروش گوشت قرمز اندکی افزایش یافت، اما خرید مردم در مجموع بسیار کاهش یافته است.

نایب رئیس اول اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران یادآورشد: پس از شیوع بیماری کرونا و بیکاری عده زیادی از فعالان عرصه بازار و شرایط اقتصادی، توان خرید مردم را بسیار کاهش داده است و این در کاهش مصرف گوشت قرمز نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.

قیمت هرکیلو گوشت لخت گوساله در بازار حدود ۱۳۰ هزار تومان است
میرزا امین در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا کمبودی در بازار گوشت وجود دارد، که قیمت ها افزایش یافته است، گفت: هرچند که بازار به عرضه و تقاضا وابسته است اما هم اکنون در بازار کمبود گوشت قرمز نداریم، اما افزایش هزینه ها زمینه رشد قیمت ها را فراهم کرد و هم اکنون قیمت گوشت لخت گوساله در بازار حدود ۱۳۰ هزار تومان است.

نایب رئیس اول اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران افزود: هرچند که قیمت گوشت لخت ۱۳۰ هزار تومان است اما برخی از واحدهای صنفی در سطح شهر تهران گوشت مخلوط گوساله را بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان نیز می فروشند.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله حدود ۱۳۰ هزار تومان است، اما ممکن است در مناطق مختلف شهری این قیمت بیشتر از این باشد و یا اینکه هرچه گوشت را از چربی پاک کنند، قیمت فروش آن نیز افزایش می یابد

این مقام مسئول در اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص اینکه برخی از واحدهای صنفی با قیمت بالاتری گوشت گوساله را به مردم می فروشند تاکید کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله حدود ۱۳۰ هزار تومان است، اما ممکن در مناطق مختلف شهری این قیمت بیشتر از این باشد و یا اینکه هرچه گوشت را از چربی پاک کنند، قیمت فروش آن نیز افزایش می یابد.

میرزا امین در خصوص سوال قاچاق دام زنده به برخی از کشورهای همسایه بیان کرد: ممکن است که گوسفند به برخی از کشورهای همسایه قاچاق شود، اما قاچاق گوساله زنده به کشورهای منطقه و همسایه با وجود نیروهای مرزبانی بسیار ضعیف است.

کمبودی در عرضه گوشت قرمز و گوساله در شب عید نخواهیم داشت
نایب رئیس اول اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران در خصوص عرضه گوشت گاوی در شب عید به مصرف کنندگان افزود: در عرضه گوشت قرمز در شب عید به مردم کمبودی نخواهیم داشت، اما تقاضا برای خرید بسیار کم شده است.

کاهش قدرت خرید مردم در میزان فروش همکاران ما موثر بوده است و هم اکنون هر کیلوگرم گوشت منجمد وارداتی گاوی ۹۰ هزار تومان در بازار بفروش می رسد

این مقام مسئول در اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی بیان کرد: کاهش قدرت خرید مردم در میزان فروش همکاران ما موثر بوده است و هم اکنون هر کیلوگرم گوشت منجمد وارداتی گاوی ۹۰ هزار تومان در بازار بفروش می رسد.

میرزا امین در پاسخ به سوال رشد قیمت گوشت گوساله تا کجا ادامه خواهد داشت، گفت: گرچه این روزها قیمت گوشت گوساله روند صعودی دارد، اما به نظر می رسد با توجه به کاهش مصرف گوشت قرمز در بین مردم، افزایش قیمت گوشت نفس های آخر را می کشد زیرا که بازار بیشتر از این را کشش ندارد.

گوشت منبع خوبی برای انواع مختلف مواد مغذی است
گوشت قرمز، مانند گوشت گاو و گوسفند، حاوی ویتامین های A، B، D و K و همچنین مس، کروم، اسید فولیک، آهن، منیزیم، پتاسیم، سلنیم، و روی است. افزون بر این مواد مغذی، گوشت منبع خوبی برای پروتئین و ویتامین B۱۲ است.

گوشت قرمز حاوی ریبوفلاوین، فسفر کولین و نیاسین نیز است که تراکم مواد مغذی موجود در آن را هرچه بیشتر افزایش می دهند به همین علت گوشت قرمز یکی از بهترین انواع گوشت برای مصرف انسانها محسوب می شود.

این فهرست طولانی از مواد مغذی فواید سلامت خاص را نیز ارائه می کند. ویتامین B۱۲ برای سلامت سوخت و ساز، قلب، و اعصاب و عضلات نیاز است.

آهن که هم در منابع گیاهی و هم منابع حیوانی یافت می شود، عاملی کلیدی برای سلامت سوخت و ساز و قلب است. افزون بر این، آهن موجود در منابع حیوانی بهتر جذب می شود و جذب آهن از منابع گیاهی در صورت مصرف به همراه گوشت راحت‌تر صورت می گیرد.

برخی مطالعات فواید دیگر رژیم های غذایی پروتئین که حاوی گوشت هستند را نیز نشان داده اند که از آن جمله می توان به افزایش سوخت و ساز، تقویت استخوان ها و حفظ توده عضلانی اشاره کرد و کاهش مصرف آن در بین مردم بیماریهای زیادی را در جامعه به ارمغان می آورد.

کد خبر: ۷۴٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha