۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
۷.۵ درصد حوزه اشتغال کرمان تحت تاثیر کرونا/ نرخ بیکاری به ۱۰.۳ درصد رسید
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان:

۷.۵ درصد حوزه اشتغال کرمان تحت تاثیر کرونا/ نرخ بیکاری به ۱۰.۳ درصد رسید

کرمان- رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۷.۵ درصد حوزه اشتغال کرمان معادل ۶۵ هزار و ۵۰۰ شغل از شرایط کرونا متاثر شده است.

جعفر رودری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا کسب و کارها و حوزه اشتغال به شدت تحت تاثیر قرار گرفت به گونه ای که طی ۱۰ ماه امسال ۲۱ هزار فرصت شغلی در استان کرمان نابود شد.

رودری با اشاره به اینکه با شیوع کرونا مشاغل بسیاری به صورت مستقیم یا غیرمستقیم آسیب دیدند، افزود: طبق برآورده های انجام شده ۷.۵ درصد حوزه اشتغال کرمان حدود ۶۵ هزار و ۵۰۰ شغل از این شرایط متاثر شده است.

وی با بیان اینکه بخش های ساختمان، حمل و نقل، کشاورزی، عمده و خرده فروشی، معادن، فعالیت های فرهنگی، تفریحی ورزشی و سایر فعالیت های خدماتی بیشترین آسیب را دیده اند، گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان کرمان به ۱۰.۳ درصد رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه برای تعادل بخشی نسبی به بازار کار ایجاد ۴۲ هزار و ۵۶۴ فرصت شغلی جدید طی امسال هدف گذاری شده است که تاکنون ۳۲ هزار و ۹۷۵ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

رودری با اشاره به تحقق ۹۰ درصدی تعهدات اشتغالزایی در استان کرمان بیان کرد: برای جبران بیکاری باید سالانه ۴۵ هزار فرصت شغلی در استان کرمان ایجاد شود.

وی با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا بر وضعیت اقتصادی بیان کرد: نرخ مشارک اقتصادی مردم به ویژه بانوان کاهش یافته است.

کد خبر: ۷۴٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha